wtorek, 17 majaCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Biuro nieruchomości – czy warto skorzystać z usług zawodowców?

Nie podlega wątpliwościom, iż rynek mieszkaniowy w Polsce ma się świetnie – nie tylko w stolicy. Ceny idą w górę, ofert jest coraz więcej, podobnie jak ludzi szukających swojego wymarzonego miejsca na Ziemi. Tylko jak spośród tysięcy ofert wybrać tą najbardziej korzystną i z drugiej strony zaś – jak sprzedając własne mieszkanie przebić się ze swoim ogłoszeniem do potencjalnych Kupców? Obszerność ofert oraz liczba portali szybko może nas przerosnąć – z pomocą przychodzą więc profesjonalne agencje nieruchomości.

Biuro nieruchomości – gwarancja bezpieczeństwa

Bezpieczeństwo transakcji – to chyba jeden z większych problemów, spędzający sen z powiek zarówno sprzedającym, jak i kupującym nowe lokum. W końcu nie robimy tego na co dzień – stres jest więc zrozumiały. Właśnie dlatego warto skorzystać z pomocy agencji nieruchomości. W każdym przypadku – zarówno kupna, jak i sprzedaży klient takiej placówki zostaje poinformowany o etapach postępowania w kwestiach prawnych, a także ma zapewnioną fachową pomoc pośrednika.

Pośrednik – w czym może pomóc?

To pośrednik odpowiada za sporządzenie umowy przedwstępnej, skompletowanie wymaganych dokumentów, jak również sprawdzenie stanu prawnego nieruchomości. Agent nieruchomości doskonale zna rynek kupna i sprzedaży.
Szukasz mieszkania? Wystarczy, że określone zostaną wszystkie, najważniejsze preferencje, a pośrednik zajmie się najtrudniejszym – mianowicie selekcją ogłoszeń według wymagań klienta. To ogromna oszczędność czasu, jak również pieniędzy. Podobnie jest w przypadku klientów sprzedających nieruchomość z pomocą biura nieruchomości. Sprzedający zaoszczędza czas, a także koszty – w końcu istnieje możliwość zlecenia oględzin agentowi. To on odpowiada za okazywanie lokalu potencjalnym chętnym – dzięki temu przyjazd konieczny jest już tylko w momencie podpisania przygotowanej umowy notarialnej.

Agencja nieruchomości Warszawa – jak wybrać najlepszą?

Błędem byłoby założyć, że wystarczy po prostu zgłosić się do biura nieruchomości, nie zwracając uwagi na to które wybierzemy. Nie działa tu zasada „pierwsze lepsze” – myślimy nad wyborem przychodni, restauracji, hotelu, fryzjera, czy kosmetyczki – dlaczego by więc wybór biura nieruchomości pozostawić przypadkowi? Zdecydowanie wykluczone!

Niezwykle istotną sprawą jest upewnienie się czy dane biuro nieruchomości posiada ubezpieczenie od tak zwanej odpowiedzialności zawodowej, jak również czy stosuje Kartę Praw Klienta. Warto mieć na uwadze, iż nie każda firma stosuje taką kartę, a gwarantuje ona wiele przywilejów i obecność kompetentnej kadry pracowniczej, stanowiąc niejako świadectwo świadczenia usług na najwyższym poziomie.

A może wystarczy zwykła licencja pośrednika nieruchomości?

Kiedyś tak – dzisiaj zdecydowanie nie! Warto wiedzieć, iż od 2014 roku całkowicie zlikwidowano licencje tego rodzaju. Pośrednik powinien być jedynie wpisany do specjalnego Rejestru Centralnego Pośredników w Obrocie Nieruchomościami. A na co jeszcze warto zwrócić szczególną uwagę?

Decydując się na konkretną agencję nieruchomości należy sprawdzić jakie doświadczenie, wykształcenie, jak również ogólny czas pracy w zawodzie posiadają jej agenci. Równie ważne są systematyczne szkolenia pracowników, jak również ich komunikacyjne umiejętności. Liczy się charyzma oraz zdolność prowadzenia negocjacji! Nie należy zapominać o ważnej zasadzie – agent dobry to agent skuteczny! A skuteczność oznacza znajomość podstaw marketingu, oraz przede wszystkim posiadanie solidnej wiedzy na temat prawa obrotu nieruchomościami.