poniedziałek, 15 kwietniaCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Chwytliwa nazwa firmy — jak wybrać odpowiednią, aby klienci ją pokochali?

Współcześnie panuje niebywały szum informacyjny. Jesteśmy zalewani wiadomościami, promocjami, markami, produktami. Nic więc dziwnego, że bardzo trudno jest się przez to przebić. Jednym ze skuteczniejszych sposobów okazuje się stworzenie chwytliwej, łatwej do zapamiętania, krótkiej, ale treściwej nazwy firmy. To właśnie ta nazwa bardzo często jest kluczem do głów i serc potencjalnych klientów. Sprawdź, czym kierować się podczas tworzenia nazwy, czego unikać oraz z jakich metod korzystają profesjonaliści!

Jakimi zasadami kierować się podczas wyboru nazwy dla firmy?

Wymyślanie nazwy warto podporządkować kilku ścisłym zasadom. Może to dać znacznie lepsze efekty, aniżeli szukanie na siłę w głowie tej właściwej nazwy, bez jakiegokolwiek punktu zaczepienia. Sprawdź, jak stworzyć nazwę firmy kierując się kilkoma ważnymi podpunktami:

  • długość — im większa liczba znaków, tym trudniejsze może być zapamiętanie nazwy, warto więc stawiać na stosunkowo krótkie pomysły,
  • tematyka — strzałem w dziesiątkę będzie nazwa, która wpisuje się w tematykę działalności firmy,
  • zapis — dobra nazwa nie powinna sprawiać trudności podczas wpisywania w wyszukiwarkę,
  • oryginalność — to najtrudniejszy element, ponieważ obecnie, w natłoku nowych pomysłów i firm, ciężko jest wymyślić coś naprawdę nietuzinkowego. Co więcej, obecnie unikalny pomysł niezwykle się ceni. Z drugiej strony, nazwa firmy nie powinna pokrywać się z żadną inną, dlatego warto sprawdzać własne pomysły w Urzędzie Patentowym,
  • prostota — bardzo łatwo jest przesadzić z przekazem podczas tworzenia odpowiedniej nazwy firmy. Zamiast przytłaczać klientów, warto postawić na najprostsze rozwiązania, które z reguły są najlepsze,
  • ponadczasowość — istotne jest, by nazwa firmy zawierała w sobie zwrot, który zbyt szybko się nie znudzi i zdezaktualizuje.

Jak widać, tych zasad jest naprawdę sporo. Warto się z nimi zapoznać, aby nazwa firmy okazała się strzałem w dziesiątkę. Więcej przydatnych informacji na temat namingu możesz znaleźć na stronie https://rmarket.pl/nazwa-dla-firmy/.

Sprawdź najpopularniejsze rodzaje nazw firm

Zanim przejdziesz do projektowania własnej nazwy, możesz spojrzeć na najpopularniejsze typy nazw dla firm. Podczas takiej analizy z pewnością zobaczysz, że twórcy korzystają z kilku sposobów na wymyślenie chwytliwej i skutecznej nazwy dla swojego biznesu. Oto one:

  • imiona i nazwiska — stosunkowo częsty i leniwy sposób na nazwę, wystarczy wykorzystać swoje imię i nazwisko, lub same nazwiska wszystkich założycieli firmy i nazwa gotowa,
  • akronimy — nazwą jest zbiór liter, ten typ działa jedynie w takich przypadkach, gdzie skrót jest dość chwytliwy i stosunkowo łatwy w wymowie,
  • obcojęzyczne — stosowane zwykle wtedy, gdy marka rozważa późniejszą ekspansję na zagraniczne rynki, czego przykładem jest choćby marka Reserved,
  • wymyślone — nazwy firmy tworzone z wyrazów, które nie istnieją, czego doskonałym przykładem jest OLX,
  • połączenia — występować mogą w wielu formach, czasem wystarczy połączenie dwóch wyrazów i nazwa gotowa, doskonały przykład to np. Facebook,
  • nazwy z określeniem — w tym przypadku chodzi o dodatki znaczeniowe przypisane do branży jak np. -eko, -bio, -trans.

Stwórz nazwę dla swojego biznesu — czego unikać?

Zmiana nazwy firmy po kilku latach jej działalności często jest kłopotliwe. Dlatego tak ważne jest, by już na początku stworzyć jej najlepszą wersję. Powinna być rozpoznawalna i ponadczasowa. Czego więc nie robić, aby odnieść sukces przy pomocy własnej nazwy?

Przede wszystkim nie warto korzystać ze sztampowych, pojawiających się nieustannie nazw czy końcówek, które nie pozwalają się wybić i zabłysnąć na tle konkurencji. Świetnym tego przykładem są notorycznie pojawiające się firmy budowlane, które w swoich nazwach mają “usługi budowlane” + nazwisko bądź końcówkę -bud, która do niczego nie prowadzi i nie pozwala się wyróżnić.

Trzeba też wystrzegać się zbyt długich i za bardzo skomplikowanych nazw, które nie będą łatwe w zapamiętaniu i w zapisie. Wulgaryzmy oraz określenia w złym tonie też nie są mile widziane.

Przedsiębiorcy bardzo często decydują się na nazwy z określeniem typu -bio, -eko, -trans. Są to dodatki znaczeniowe przypisane do konkretnych branż. Lepiej jednak nie korzystać z tego kierunku namingowego, mimo że jest stosunkowo popularny. Nazwy z tego typu końcówkami wydają się oklepane i nie trafiają do odbiorców.