czwartek, 19 majaCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Co warto wiedzieć o skutecznej rekrutacji?

Na efektywność rekrutacji ma wpływ wiele czynników na przykład to, gdzie i jak szukamy pracownika. Skuteczna rekrutacja to taka, której nie trzeba szybko powtarzać. Jak więc znaleźć dobrego pracownika?

Jak trudno dziś o dobrego pracownika?

7 na 10 firm ma problem z brakami kadrowymi. O połowę więcej niż dwa lata temu. Tak wynika z badania ManpowerGroup „Rozwiązanie problemu niedoboru talentów: dowiedz się, czego chcą pracownicy” z 2020 r.

Problem mają już nie tylko korporacje, które muszą wypełnić setki stanowisk. Również 48% małych firm zmaga się z niedoborem pracowników. Przyczyną jest malejące bezrobocie oraz rozwój gospodarki. Nie pomaga także emigracja polskich specjalistów. 

W jakich branżach najtrudniej o pracownika?

Raport Pracuj.pl „Rynek Pracy Specjalistów H1.2021” podaje, że najczęściej szukane profesje to sprzedaż, IT, a także obsługa klienta. Duże zapotrzebowanie jest także na pracowników fizycznych, inżynierów i specjalistów ds. finansów.

Gdzie znajdziesz pracowników?

Pracownika można szukać na wiele sposobów. Cześć firm decyduje się na zatrudnienie osób z polecenia, korzysta z pomocy urzędów pracy lub wykupuje usługi agencji doradztwa personalnego. Obecnie bardzo popularną metodą jest zamieszczenie oferty pracy online. Do pracownika dotrzesz najszybciej za pomocą ogólnopolskich portali pracy jak Pracuj.pl. Takie serwisy są odwiedzane przez kilka milionów pracowników różnych zawodów, szukających nowego zatrudnienia. 

Co powinno zawierać skuteczne ogłoszenie o pracę?

Zamieść informacje o Twoich wymaganiach w stosunku do kandydatów – wykształcenie, doświadczenie zawodowe oraz umiejętności. Opisz także zakres obowiązków na oferowanych stanowisku. Aby zachęcić osoby szukające pracy do odpowiadania na Twoją ofertę, napisz najważniejsze informacje o Twojej firmie. Na koniec podaj oferowane warunki zatrudnienia m.in. wynagrodzenie, rodzaj umowy, dodatkowe świadczenia pozafinansowe. Czasami wystarczy dopisać „najlepsza kawa w mieście”, by wyróżnić się spośród innych anonsów.

Zadbanie o kompletne informacje w ogłoszeniu oraz atrakcyjne warunki zatrudnienia może zaoszczędzić Ci wiele czasu na dalszych etapach rekrutacji. Im lepiej opiszesz, kogo szukasz, tym większe szanse, że go znajdziesz.

H2: Skuteczna rekrutacja – podsumowanie

70% firm ma problem z brakami kadrowymi. Najbardziej poszukiwani są obecnie specjaliści sprzedaży, IT, a także pracownicy obsługi klienta.

Skuteczność rekrutacji zależy od tego, gdzie umieścimy ogłoszenie o pracę i jak je sformułujemy. Pracownicy oczekują przejrzystych informacji na temat wymagań, wynagrodzenia oraz zakresu obowiązków.

Więcej informacji, jak należy przeprowadzić skuteczną rekrutację, uzyskasz na stronie: https://poradydlafirm.pracuj.pl/jak-przeprowadzic-skuteczna-rozmowe-rekrutacyjna-z-kandydatem-do-pracy/