piątek, 1 marcaCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Content marketing w B2B: Strategie dla rozwoju biznesu i pozyskiwania klientów

Tworzenie skutecznej kampanii opartej na treściach w obszarze współpracy B2B nieco różni się od tradycyjnego modelu, w którym publikując treści, staramy się zainteresować swoją ofertą klientów indywidualnych. Na czym zależy klientowi biznesowemu i jak za pomocą content marketingu odnieść w takiej współpracy sukces?

Specyfika content marketingu dla klienta biznesowego

Angażujące treści dla klienta biznesowego mogą stanowić zachętę do zawiązania długoterminowej współpracy, która zapewni nam stałego klienta. Aby jednak element pozycjonowania, jakim jest content, faktycznie miał taką siłę przebicia, musi on być skierowany pod konkretną specyfikę model B2B. Czym charakteryzuje się taka współpraca?

Przede wszystkim na relatywnie długim okresie decyzyjnym. Podczas pisania treści sprzedażowych dla klienta indywidualnego niejednokrotnie możemy wzbudzić emocje, zwiększające prawdopodobieństwo natychmiastowego zakupu. W przypadku B2B takie chwyty nie zadziałają. Nasze treści mogą być czytane przez osoby, które nie są decyzyjne w kwestiach zakupowych i po odpowiednim ich przekonaniu wciąż będą musiały uzyskać aprobatę decydentów. To sprawia, że przy tworzeniu strategii content marketingowej dla B2B konieczne może okazać się stworzenie dodatkowych modelowych odbiorców – tak zwanych person, dzięki czemu nasze teksty będą dopasowane do specyfiki takiego modelu współpracy.

Skup się na konkretach – tego oczekuje biznes 

Jak tworzyć teksty, które odniosą pożądany efekt w obszarze B2B? Zgodnie z poradami dostępnymi w artykule https://pragmago.tech/porada/skuteczny-content-marketing-jakie-tresci-cenia-uzytkownicy/, przede wszystkim liczy się profesjonalizm, marka eksperta oraz dużo konkretów. Nikt nie chce czytać treści publikowanych przez amatorów, a tym bardziej nawiązywać z nimi współpracy. Już po pierwszej wizycie na stronę internetową klient musi uzyskać przeświadczenie, że trafił w miejsce, w którym potraktujemy go profesjonalnie.

To samo tyczy się publikowanych treści. Mało lania wody, dużo konkretów, analiz, wniosków, konkluzji, case-studies i innych artykułów, dzięki którym zainteresowany klient nie będzie miał wątpliwości, że to z nami warto rozpocząć współpracę. 

Rozszerz portfolio swojego contentu o inne warianty

Content marketing wciąż się rozwija i ewoluuje, podobnie jak preferencje klientów z obszaru B2B. Oczekują oni czegoś więcej, niż bloga firmowego, na którym publikujemy teksty, nawet jeśli są one unikalne, niezwykle ciekawe i bardzo profesjonalne. 

Warto uatrakcyjnić swoje działania poprzez cykliczne publikowanie specjalnych raportów branżowych, e-booków lub infografik, które pod kątem estetycznym przyciągną oko a pod merytorycznym zapewnią klienta o naszym profesjonalizmie. I tego typu „produkty” content marketingowe znacznie lepiej sprzedają się na spotkaniach zarządu, podczas których podejmowane są decyzje o podjęciu nowej współpracy. 

Dlaczego warto postawić na osobną strategię content marketingową dla B2B?

Stworzenie strategii content marketingowej wymaga dużo cierpliwości, podobnie jak jej realizowanie. Jak wcześniej wspomniano, zanim firma zdecyduje się na podjęcie nowej współpracy, przeprowadza wnikliwą ocenę opłacalności i musi uzyskać zgodę osób decydujących.

Jednak rozpoczęcie takiej współpracy tworzy więź, która ma potencjał długoterminowy. A nic w biznesie nie jest ważniejsze, niż relacje i zaufanie.