Przed nami kilka ważnych, grudniowych dat. Choć osoby prywatne mają jeszcze sporo czasu na szukanie prezentów dla bliskich, sprzedawcy w sklepach internetowych już walczą z konkurencją. Produkt, który spełni oczekiwania klientów to jedno, ale opakowanie to rzecz równie ważna. Jak wybrać to odpowiednie, które przyciągnie uwagę i sprawi, że odbiorca wróci po więcej?
Opakowanie, które wyróżni się na tle konkurencji
Konkurencja nie śpi. Szczególnie teraz, w tym gorącym okresie przedświątecznym. Od paru tygodni sklepowe półki zapełniają się typowo świątecznymi produktami. Sprzedawcy w sklepach internetowych muszą za to pracować nie tylko nad ofertą, ale i sposobami jej dostarczania do klientów. Pomocne są w tym dobrze dobrane opakowania.
Chodzi zarówno o jakość opakowań, jak i ich estetykę. Jakość, to znaczy dopasowanie wymiarami i dodatkowymi akcesoriami, które mają za zadanie chronić przesyłkę w czasie transportu. Estetyka nie może być jednak traktowana jako rzecz drugorzędna. W końcu pakunek przechodzi przez wiele rąk i nigdy nie wiadomo, kto kiedyś stanie się klientem.
Opakowanie może być jednym z elementów świątecznej strategii marketingowej. Opatrzone typowymi dla grudniowego okresu nadrukami, zdecydowanie wyróżni się na tle konkurencji. Można wybrać wśród typowo świątecznych opakowań bądź taśm z nadrukami, świątecznie zdobionych pudełek prezentowych lub wypełniaczy w kolorach, które są najbliższe tym klimatom. Takie produkty posiada w swojej ofercie sklep https://e-hurtownia-opakowan.pl/. Jak dobrać je właściwie, by spełniały wszystkie swoje funkcje?
Kolorowe pudełka – uniwersalne, ale nie tylko
Najbardziej uniwersalne są kolorowe pudełka, w typowe świąteczne nadruki. Na rynku znajdujemy prostokątne o różnorodnych wymiarach, wykonane z wytrzymałej i grubej tektury. Spakujemy w nie różne przedmioty – lekkie i średnio ciężkie. Do tego opakowania pozwalające na uwydatnienie zamawianego produktu, czyli np. z wyciętymi okienkami, aby zza transparentnej folii można było dostrzec artykuł wyróżniający się ciekawą formą. W ten sposób pakuje się przesyłki, które nie potrzebują dodatkowego opakowania, aby nadawały się na prezent.
Zamiast pudełek można postawić na prezentowe torebki ze sznurkowymi uchwytami. Bez problemu zakupimy te w świąteczne nadruki, ale i jednokolorowe. Te ostatnie, wraz z propozycją eleganckich, również jednobarwnych pudełek, nadają się do pakowania artykułów z segmentu premium. Całość staje się bowiem niezwykle elegancka, wręcz wyrafinowana i nie potrzeba żadnych dodatkowych ozdobników.
Zamiast zwykłej taśmy – taśma z nadrukiem
Zamiast zwykłej taśmy pakowej, bez której nie obejdzie się zabezpieczenie wysyłanych artykułów, warto wybrać tę z możliwością wykonania indywidualnego nadruku lub gotowy produkt – taśmę typowo świąteczną. To świetny sposób, by pakunek zwracał na siebie uwagę. Jest praktycznie, z odpowiednim zabezpieczeniem i z przekazem, na który liczy sprzedawca.
Myśląc o prezentach nie zapominajmy o ich opakowaniach. Są one bowiem niemalże tak samo ważne, co zawartość kartonu lub torebki prezentowej. Ciekawa estetyka, dopasowana do świątecznych tygodni, kusi, intryguje i… przyciąga nowych klientów.