piątek, 26 lipcaCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Czy warto zlecić audyt SEO swojej strony?

W świecie marketingu liczy się odpowiednio szybka reakcja na zmieniające się trendy. Istnieje wiele przekonań, które są zwyczajnie błędne, a jedno z nich mówi na przykład o tym, że SEO nie jest dla małych firm. Tymczasem jest zupełnie odwrotnie, bo to właśnie dla nich ważna jest walka o każdego, pojedynczego klienta.

Audyt SEO przyda się (niemal) każdej stronie internetowej

Każde przedsiębiorstwo powinno posiadać odpowiedni budżet na działania marketingowe. Wśród nich należy pamiętać o SEO, gdyż tylko w ten sposób można zyskać szansę na konkurowanie z firmami z tej samej branży w wyszukiwarce Google. Podstawą skutecznego pozycjonowania jest audyt SEO, który jednak niektórzy chcieliby pominąć. Powodem jest obecnie wysoka pozycja w Google na wybrane frazy lub chęć rozpoczęcia działań jak najszybciej – bez wcześniejszych analiz. Wbrew pozorom jednak korzyści z przeprowadzenia audytu SEO jest dużo, mają one oczywiście przeróżne postaci.

Jedną z nich jest pozyskanie informacji o tym, co można udoskonalić, aby strona internetowa była lepiej widoczna i bardziej atrakcyjna w wynikach wyszukiwania. W trakcie audytu mogą ujawnić się mniejsze lub większe luki w dotychczasowych działaniach, co często powoduje pozostawanie w tyle względem konkurencji. Niektóre z nich wymagają możliwie szybkiej, zdecydowanej reakcji, dlatego nie warto czekać z wdrażaniem sugerowanych, priorytetowych zmian.

Wybór profesjonalnej firmy realizującej audyty

Każdy audyt strony internetowej powinien być realizowany przez specjalistów, gdyż posiadają oni odpowiednie narzędzia i są w stanie przeprowadzić kompleksową analizę. Poszczególne jej elementy są uzależnione od konkretnych potrzeb biznesu. Wiele zależy również od rodzaju strony – audyt będzie obejmował nieco inne aspekty w zależności od tego czy analizujemy sklep internetowy, bloga, czy prostą stronę firmową.

Bardzo istotne jest zweryfikowanie stanu technicznego strony, wykrycie ewentualnych błędów uniemożliwiających dostęp do zawartości, sprawdzenie szybkości ładowania i sprawności działania na urządzeniach mobilnych. Sprawdzeniu powinny podlegać również treści, grafiki, linki wewnętrzne i inne aspekty związane z technikaliami oraz strukturą witryny. Podczas audytu SEO sprawdza się również widoczność strony w wyszukiwarkach – przede wszystkim Google – bo to ona w dzisiejszych czasach ma w naszym kraju największe znaczenie.

Pamiętaj o konkurencji

Audyt strony internetowej to niezwykle ważny element, zarówno dla małych, jak i większych przedsiębiorstw. W jego zakresie znajdują się nie tylko kwestie czysto techniczne, ale również analiza konkurencji. Stałe jej obserwowanie jest bardzo ważne, ponieważ dzięki temu można dość łatwo wyciągać wnioski z błędów we własnej działalności internetowej. Audyt SEO pozwala na dostrzeganie wszystkiego, co podlega konieczności poprawy. Nawet najmniejsze drobiazgi mogą zaważyć na widoczności w internecie. Należy pamiętać o tym, że w dzisiejszych czasach jakość stron konkurencji jest coraz wyższa. Trzeba podejmować różne czynności, aby doprowadzić do wyróżnienia się na tle innych firm o podobnym profilu działalności.