wtorek, 17 majaCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Dlaczego warto używać systemu CRM?

Tym, którzy pracują z platformą CRM, trudno wyobrazić sobie firmę bez niej. Zaletą oprogramowania CRM jest to, że może przechowywać w jednym miejscu to wszystko, co jest związane z zarządzaniem relacjami z klientami czyli dane, notatki, kontakty.

CRM przynosi firmie wiele korzyści. Pomaga docierać do potencjalnych klientów, pozyskiwać ich i aktywnie z nimi współpracować. System może być używany równocześnie w różnych działach jednej firmy, zapewniając wszystkim tak samo szybki i łatwy dostęp do zgromadzonych danych oraz wymianę informacji między pracownikami, dzięki czemu nie powielają oni swoich działań – na przykład nie dzwonią do tego samego klienta lub nie wysyłają mu kilkukrotnie tej samej oferty, co przez niektórych odbiorców może być traktowane jako uporczywy spam i już na wstępie zniechęcać ich do firmy. Oto cztery podstawowe zalety systemów CRM.

Wiarygodne raportowanie

Dane są niezbędną częścią każdego biznesu. Można je pozyskiwać z wielu różnych źródeł: mediów społecznościowych, poczty e-mail, witryny internetowej, Google Analytics, oprogramowania biznesowego, aplikacji. Nie będą jednak zbyt przydatne, dopóki nie zostaną posortowane, wyczyszczone, przeanalizowane i zarchiwizowane. Platformy CRM, na przykład system ESTI CRM, umożliwiają ich zestawianie w różnych sposób, zależnie od potrzeb firmy.

Czytelna wizualizacja

Korzystanie z arkusza kalkulacyjnego do zarządzania firmą oznacza ręczne wprowadzanie lub importowanie danych, a następnie tworzenie graficznego sposobu prezentacji tych danych. CRM robi większość tego automatycznie. Po zainwestowaniu w platformę można skorzystać z kolejnej korzyści CRM – pulpitu nawigacyjnego. Możesz skonfigurować pulpit nawigacyjny dla każdej osoby w firmie i umożliwić jej tworzenie wizualizacji na potrzeby wykonywanych przez siebie zadań związanych z obsługą klientów.

Personalizacja ofert

Firmy nieustannie gromadzą dane na temat swoich klientów, pozyskują ich i robią wszystko, aby utrzymać kontakt z nimi. W tym celu warto tworzyć spersonalizowane komunikaty. Taką możliwość dają systemy CRM, które umożliwiają konfigurowanie serii automatycznych wiadomości e-mail, które są kierowane do konkretnej grupy odbiorców – na przykład chętnych na wyjazd do Tajlandii. A jeśli osoba, która była zainteresowana podróżą do Tajlandii, w końcu ją zarezerwuje, system CRM usunie ją z listy mailingowej dotyczącej podróży do tego kraju, aby uniknąć spamowania jej zbędnymi mailami.

Większa wydajność dzięki automatyzacji

Automatyzacja jest zaletą systemów CRM, którą trudno przecenić. Przede wszystkim skraca czas potrzebny na wysyłanie e-maili oraz pozyskiwanie i obsługę klientów. Można na przykład oceniać potencjalnych klientów na podstawie parametrów, które ustawiamy automatycznie. Możemy też szybko za pomocą automatycznych wiadomości lub chat botów odpowiadać na proste pytania oraz aktualizować statusy zamówień. Możemy dzięki temu poświęcić więcej czasu na tworzenie kampanii, analizowanie danych i testowanie różnych strategii opartych na analizie dokonanej przy pomocy systemu CRM.

Oprogramowania CRM pomaga skuteczniej obsługiwać klientów, prowadząc do lepszej działalności. Skraca i ułatwia ten proces.