niedziela, 20 kwietniaCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Dlaczego warto wybrać franczyzę gastronomiczną?

Założenie własnej restauracji lub kawiarni jest marzeniem zawodowym wielu osób planujących otworzyć własny biznes i chcących realizować się w pracy każdego dnia. Rynek gastronomiczny jest jednak na tyle trudny, że często marzenie to przemienia się w koszmar – właściciele lokali nie są w stanie utrzymać się długo wśród konkurencji i tracą swoje oszczędności. Dobrym pomysłem, minimalizującym ryzyko, jest franczyza. Zobacz, dlaczego warto otworzyć swój lokal właśnie w takim modelu biznesowym.

Ucz się na błędach innych

Samodzielne otwarcie lokalu gastronomicznego wiąże się z ryzykiem popełnienia wielu błędów. O wielu z nich nie dowiesz się w inny sposób, niż popełniając je i ucząc się na nich. Każda z takich pomyłek może jednak powodować straty finansowe i przybliżać Cię do upadku Twojego biznesu. Wielu z nich możesz uniknąć, wybierając właśnie franczyzę gastronomiczną https://franczyzawpolsce.pl/baza-sieci/gastronomia/. W Polsce działa wiele sieci mających wieloletnie doświadczenie i dziesiątki z sukcesem działających lokali w całym kraju. Dzięki temu firmy te mają wyrobiony know-how, który udostępniają swoim franczyzobiorcom, np. w formie szkoleń. Często każdy nowy współpracujący otrzymuje też dedykowanego opiekuna, czy też ma możliwość kontaktu z innymi właścicielami lokali. Powoduje to, że wielu błędów, których nie dałbyś rady uniknąć, otwierając samodzielny biznes, nie będziesz musiał popełnić. Przystępujesz do pracy z gotowym know-how, recepturami, czy modelem biznesowym, bez konieczności opracowywania tych kwestii po swojej stronie oraz testowania ich w praktyce. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat praktycznych kwestii dotyczących funkcjonowania biznesu franczyzowego, zapraszamy pod ten adres https://franczyzawpolsce.pl/. Zobacz też pozostałe sieci franczyzowe z innych branż, które poszukują franczyzobiorców do współpracy https://franczyzawpolsce.pl/baza-sieci/.

Większe szanse na wyprzedzenie konkurencji

Rynek gastronomiczny w Polsce jest wyjątkowo nasycony, a dużą część firm stanowią lokale sieciowe, z wyrobioną marką, wieloletnim doświadczeniem oraz szerokim marketingiem, obejmującym nawet działania w ogólnopolskiej telewizji. Według Głównego Urzędu Statystycznego w 2023 roku w całej Polsce funkcjonowało niemal 100 tysięcy placówek gastronomicznych. Powoduje to, że szczególnie w centrach większych miast obok siebie funkcjonuje wiele najpopularniejszych w naszym kraju lokali gastronomicznych – kawiarni, pizzerii, czy kebabów. Otwarcie kolejnego takiego punktu od samego początku wiąże się z ryzykiem nieprzebicia się przez dużą konkurencję. Wybór lokalu franczyzowego znanej marki minimalizuje ryzyko. Nie są konieczne tak duże nakłady początkowe na reklamy i marketing, ponieważ istnieje grupa klientów całej sieci, która odwiedzi nowy lokal jedynie na podstawie tego, że znają inne lokale danego franczyzodawcy.