poniedziałek, 3 październikaCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Dlaczego warto zainwestować w system CRM w agencji nieruchomości?

Systemy zarządzania relacjami z klientami (CRM) od wielu lat upraszczają operacje biznesowe, umożliwiając firmom podwyższenie standardów w zakresie obsługi klienta. Przydaje się to szczególnie podczas budowania firmy, ale także przedsiębiorstwa funkcjonujące od lat muszą inwestować w najnowsze technologie, by być konkurencyjnymi na rynku. Dotyczy to szczególnie branży nieruchomości, w której baza danych jest ogromna, a możliwości agenta ograniczone.

  1. Co to jest system CRM? 
  2. Dlaczego warto korzystać z systemu CRM w każdej firmie? 
  • Lepsze relacje z klientami i lepsza obsługa 
  • Baza danych w jednym miejscu
  • Wzrost sprzedaży
  1. Dlaczego warto korzystać z systemu CRM w agencji nieruchomości? 

Co to jest system CRM? 

CRM to skrót od customer relationship management. Jest to system, który umożliwia zarządzanie relacjami z klientem, zarówno tym aktualnym, jak i potencjalnym. W systemie CRM znajduje się historia kontaktu, odnotowane są połączenia mailowe i telefoniczne, archiwizowane faktury, dostępne kluczowe narzędzia. Zawiera on też różnego rodzaju raporty i analizy, które pozwalają na lepsze identyfikowanie potrzeb klienta i zoptymalizowanie działań biznesowych. 

Dlaczego warto korzystać z systemu CRM w każdej firmie? 

Lepsze relacje z klientami i lepsza obsługa

Narzędzia do zarządzania relacjami z klientami pomagają analizować potrzeby nowych klientów, pozyskiwać ich i utrzymywać ich zadowolenie oraz zaangażowanie. Pomaga to pielęgnować silniejsze relacje z nimi i szybciej rozwijać firmę. Ponadto dzięki systemowi CRM możesz łatwo i szybko identyfikować i dodawać nowych potencjalnych klientów oraz przypisywać ich do odpowiednich kategorii.

Ponadto rozwiązania CRM można zintegrować z narzędziami biznesowymi, takimi jak podpisywanie dokumentów, księgowanie i rozliczenia oraz ankiety. Pozwala to uzyskać pełną automatyzację działań w firmie. 

Baza danych w jednym miejscu

CRM pomaga organizować pracę wewnątrz firmy i usprawnia komunikację między poszczególnymi działami. W systemie takim znajdą się informacje o klientach, szczegóły kont i możliwości sprzedaży w jednej scentralizowanej bazie danych. Ponadto każda interakcja biznesowa jest rejestrowana w czasie rzeczywistym i każdy pracownik ma do niej wgląd.

Pomaga to zwiększyć produktywność pracy, umożliwia dostęp do informacji różnym działom w całej firmie. Pomaga również zmniejszyć liczbę powtarzających się zadań, oferuje również opcję planowania i wysyłania spersonalizowanych masowych wiadomości e-mail do wszystkich klientów. 

Wzrost sprzedaży

Wszystko powyższe samo w sobie przedkłada się na wzrost sprzedaży w firmie. Jednak systemy CRM oferują także narzędzia do zwiększania wpływów finansowych. Raporty sprzedaży są integralną częścią każdego CRM i mogą pomóc w ulepszeniu kampanii marketingowych, poprawiać wyniki sprzedaży i rozwijać znaczące interakcje z klientami. 

Dlaczego warto korzystać z systemu CRM w agencji nieruchomości? 

Firmy z branży nieruchomości muszą dysponować olbrzymią bazą danych, aby być konkurencyjne. Mowa tutaj o takich danych, jak:

  • nieruchomości na sprzedaż/wynajem w danym regionie, pojawiające się na stale aktualizowanych portalach internetowych;
  • dane klientów poszukujących nieruchomości i podpisane przez nich umowy; zdjęcia nieruchomości i różnego rodzaju plany i mapy.

Nawet posiadając dużą ilość pracowników monitorujących i aktualizujących te dane, zebranie ich wszystkich w jednym miejscu w efektywny sposób jest niemożliwe. Z pomocą przychodzi tu system ASARI CRM, który umożliwia zarządzanie bazą nieruchomości, w tym decydowanie o tym czy ogłoszenie ma być dostępne na portalach ogłoszeniowych, stronach www i systemach wymiary ofert. A to tylko niektóre z jego funkcji! Sprawdź najchętniej wybierany przez pośredników program dla biur nieruchomości ASARI CRM na asaricrm.com.