wtorek, 11 sierpniaCodzienne Wiadomości Biznesowe

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce – czy warto?

z najbardziej popularnych form reklamy w Google Ads są kampanie reklam tekstowych w wyszukiwarce Google. To najczęstsza forma reklamy w Google Ads, którą wybierają reklamodawcy. Poznaj jeden z typów reklam tekstowych, które dają możliwość bardzo szybkiej implementacji kampanii i skutecznej promocji wielu różnych produktów czy też usług Twojej firmy.

Budowa reklam tekstowych

Chcąc wyświetlić reklamę nad wynikami organicznymi wyszukiwarki możemy użyć wielu różnych typów reklam tekstowych, które nam to umożliwiają. Mało osób wie, że to w jaki sposób wygląda reklama tekstowa zależy od osób, które je tworzą. Ostateczna forma reklamy w wyszukiwarce jest uzależniona od jej twórcy oraz od Google. Każda z reklam tekstowych zawiera określone elementy. Jednym z nich jest Nagłówek reklamy. Nagłówki mogą być 2 lub 3 w reklamie tekstowej. Dosyć istotne jest również to, że nie zawsze po wpisaniu tekstów dla trzech nagłówków wyświetla się właśnie 3. Na pewno użytkownicy zobaczą pierwszy i drugi nagłówek. Trzeci nagłówek reklamy jest opcjonalny, więc weź pod uwagę, że może go zabraknąć. W miejscy trzeciego nagłówka umieszczaj coś, czego brak nie spowoduje, że pozostałe dwa nagłówki będą źle brzmiały.

Podobnie jest z opisem reklamy – Linią tekstu 1 oraz 2. Pierwsza jest wymagana, a druga jest opcjonalna. Jednak wpisanie tekstu w opisie 2 nie gwarantuje, że wyświetli się on użytkownikowi w reklamie. Niemniej dobrze jest go dodać, ponieważ zwiększa on znacznie powierzchnię reklamy i ma realny wpływ na zwiększenie współczynnika kliknięć – a co za tym idzie, również na skuteczność sprzedażową w Twojej kampanii.

Innym elementem reklamy jest wyświetlany adres URL. Tu mamy do dyspozycji Ścieżkę 1 oraz Ścieżkę 2. Nie są one wymagane. Można zostawić te pola puste, lub uzupełnić oba lub jedno. W przypadku uzupełnienia tylko jednego pola, pamiętaj, że musi to być Ścieżka 1. Uzupełniona tekstem samotna Ścieżka 2 nie może być zatwierdzona, podczas gdy Ścieżka 1 jest pusta.

Ostatnim elementem reklamy jest końcowy adres URL czyli miejsce w witrynie www, na które skierujemy użytkownika po kliknięciu w reklamę.

Istnieją również inne funkcjonalności reklam tekstowych, które mogą wyświetlić się pod lub obok niej – są to tak zwane rozszerzenia reklam. Jednak jest to osobny temat i jeżeli jesteś zainteresowany tym to zapraszam do odwiedzenia strony LukaszWisniak.pl – w tym miejscu dowiesz się o wiele więcej na ten i inne tematy związane z Google Ads.

Czym są dynamiczne reklamy w wyszukiwarce

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce nazywane również Dynamic Search Ads lub w skrócie DSA. To typ reklamy tekstowej, w której Nagłówki oraz adres URL generowane są dynamiczne. System reklamowy do zdefiniowanych stron internetowych w obrębie witryny internetowej sam „wstawia” tekst do Nagłówków, który pochodzi z tak zwanych meta tagów. Z Meta tagów pobiera informację na temat Title, czyli tytuły strony zaindeksowanego w wyszukiwarkach. Na tej podstawie adres URL jest stroną landing page dla reklamy, a w reklamie w miejscu nagłówka pojawia się Title strony.

Czy mamy kontrolę nad tym co pojawia się reklamie dynamicznej w wyszukiwarce?

Oczywiście mamy też coś do powiedzenia w temacie komunikacji reklam tekstowych i nie wszystko oddajemy w ręce Google Ads. Możemy decydować o tym co pojawia się w miejscu Lini Tekstu 1 i 2 czyli tak zwanych opisów reklam. W dodatku możemy też uzupełnić o słowa kluczowe lub inne ważne informacje pola związane z Wyświetlanym adresem URL.

Dynamiczne cele reklamy

kampanii dynamicznych reklam w wyszukiwarce nie wykorzystuje się słów kluczowych jako formy kierowania. Może wydawać się to dziwne, ponieważ założeniem kampanii w wyszukiwarce jest posługiwanie się słowami kluczowymi, które wpisują internauci. Kampania DSA automatycznie dobiera najbardziej odpowiednie słowa kluczowe na podstawie zawartości strony docelowej. Dlatego tak ważne jest, aby content na Twojej stronie internetowej obfity był w słowa kluczowe, na których Ci najbardziej zależy. Bez odpowiedniego przygotowania tekstów na stronę wątpliwe może być osiągnięcie dobrych wyników. Nie jest to niemożliwe, ale musisz wiedzieć co ewentualnie może mieć wpływ na grosze wyniki. Te i inne wskazówki poznasz w dalszej części artykułu.

Dla kogo są kampanie DSA?

  • Sklepy internetowe z setkami, tysiącami produktów, dla których potrzeba jest stworzyć kampanię w bardzo krótkim czasie.
  • Dla stron, w których przybywa bardzo dużo stron w krótkim czasie, np. serwisy ogłoszeniowe, które chcą promować oferty swoich klientów.
  • Dla firm, które chcą promować artykuły ze swojego bloga.
  • Dla innych serwisów, w których jest dużo contentu, podstron z ciekawymi treściami, które chcemy promować.

Kiedy warto włączyć kampanię DSA?

Kampania DSA jest rozszerzeniem działań standardowych i pozwala poznać nowe słowa kluczowe wpisywane przez internautów. Jeżeli prowadzisz już działania reklamowe w Google i kończą Ci się pomysły na nowe kampanie z nowymi słowami kluczowymi to Dynamic Search Ads pozwoli Ci poznać słowa, które generują konwersję, a w dodatku może okazać się, że są to tak zaskakujące słowa, że nigdy nie wpadłbyś na taki pomysł. Okazać może się to strzał w dziesiątkę. Przeważnie kampanie dynamicznych reklam w wyszukiwarce odpowiadają za generowanie wejść z fraz typu long tail (frazy z długiego ogona), które są mało popularne z uwagi na bardziej szczegółowy opis i swoją rozbudowaną formą. Nie spodziewaj się pomysłów na wiele popularnych słów kluczowych, ponieważ zobaczysz wiele mniej popularnych słów, które mogą być bardzo skuteczne.