Produkty na sklepowych półkach przyciągają konsumentów nie tylko swoimi właściwościami, jakością czy ceną, ale bardzo często wyglądem opakowania. Właśnie dlatego należy zwracać szczególną uwagę na to, jak zostanie ono wykonane. Dobry projekt opakowania produktu spożywczego, chemicznego, kosmetycznego i każdego innego sam w sobie stanowi najlepszą reklamę. Gdzie go zamówić?
Projekt opakowania produktu spożywczego – dlaczego jest tak ważny?
Na półkach sklepowych można znaleźć dziesiątki, a niekiedy nawet setki podobnych produktów. Jak sprawić, by klient zdecydował się akurat na ten, który Ty oferujesz? Przede wszystkim musisz przyciągnąć jego uwagę. Jeśli chemia domowa, kosmetyki, kawa, słodycze czy mrożonki będą „ginęły” wśród innych produktów, to nawet pomimo świetnego stosunku jakości do ceny, nie będą mogły się przebić do świadomości konsumentów.
Weź też pod uwagę, że klienci kupują pod wpływem emocji, a te są wywoływane przede wszystkim za pośrednictwem bodźców wzrokowych. Niewielu konsumentów bardzo dokładnie analizuje informacje na opakowaniu, takie jak skład, nazwa producenta i kraj pochodzenia. Natomiast wiele osób kieruje uwagę w stronę opakowań, które po prostu im się podobają i wyróżniają się na tle innych.
Opakowanie jest dziś niemal tak samo ważne, jak jego zawartość. Właśnie dlatego wykonawca projektu opakowania produktu spożywczego nie powinien być dobierany przypadkowo.
Gdzie zamówić projekt opakowania produktu spożywczego?
Wykonywaniem projektów opakowań produktów spożywczych zajmują się pracownie projektowania graficznego. Zatrudnieni w nich graficy otrzymują koncepcję wizualnej komunikacji marki i na jej bazie przygotowują konkretny produkt.
Nie ma przy tym znaczenia, czy mowa o pudełku czekoladek, opakowaniu foliowym na mrożonkę, czy kubeczku jogurtu. W każdym przypadku opakowanie jest narzędziem służącym do przykucia uwagi klienta w sklepie. Musi także zapewniać informacje o produkcie – zarówno te wymagane prawnie, jak i te przydatne ze sprzedażowego z punktu widzenia.
Dobry projekt opakowania produktu spożywczego to taki, który wpisuje się w koncepcję marki, jest funkcjonalny (czytelny, przykuwający uwagę) i po prostu estetyczny.
Projekt opakowania a wykonanie
Projekt opakowania produktu spożywczego to nie wszystko. Niektóre koncepcje doskonale wyglądają „na papierze”, natomiast po przeniesieniu na opakowanie tracą swoje walory. Dlatego pomysł grafika zawsze musi być dopasowany do możliwości produkcyjnych, czyli m.in. urządzeń i materiałów, którymi dysponuje drukarnia.
Należy wziąć pod uwagę:
- dopasowanie projektu do kształtu opakowania,
- trwałość druku na danym materiale,
- standardy prawne (jakie informacje muszą się znaleźć na opakowaniu, np. masa, tabela składników odżywczych),
- wielkość opakowania (może wpływać na czytelność).
Projekt opakowania produktu spożywczego „zderza się” więc z ograniczeniami produkcyjnymi. Doświadczony grafik powinien zadbać o to, aby takie zderzenie nie przyniosło szkody jego koncepcji.
Gdzie zamawiać projekty opakowań produktów spożywczych?
Biorąc pod uwagę, że projekt opakowania produktu spożywczego musi uwzględniać możliwości produkcyjne, najlepiej zlecać jego wykonanie firmom zajmującym się zarówno projektowaniem, jak i drukowaniem. Dzięki temu zyskasz pewność, że opakowanie będzie idealnie dopasowane do swojego zastosowania.
Graficy pracujący w takich miejscach bardzo dobrze znają specyfikę metod drukarskich i związane z nimi ograniczenia. Wiedzą zatem, jak wykonać projekt, by nie stracił on swojej czytelności i estetyki podczas przenoszenia go na finalny produkt.
Projekt opakowań produktów spożywczych wraz z ich wykonaniem zlecisz drukarni Colormark. Oszczędzasz czas, ponieważ nie musisz korzystać z usług dwóch osobnych wykonawców. Masz pewność, że opakowania będą zgodne z tym, czego oczekujesz.