sobota, 5 październikaCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Jak przygotować się do targów ślubnych i przygotować stoisko, które przyciągnie klientów

Choć wydawać by się mogło, że firmy świadczące usługi w tzw. branży ślubnej są rozchwytywane, to jednak należałoby przytoczyć statystyki, że coraz mniej osób decyduje się na krok jakim jest ślub. W związku z tym popyt na usługi w ostatnim czasie się nieco zmniejszył, a w związku z tym konkurencja jest znacznie większa. W związku z tym trzeba odpowiednio przygotować się do targów ślubnych, aby osiągnąć sukces. Jak przygotować stoisko, które przyciągnie klientów?

Odpowiednie tło, czyli ścianki wystawiennicze mają znaczenie

Na pewno należy zacząć od aranżacji stoiska wystawienniczego. Ścianki reklamowe są tutaj doskonałym wyborem, a jeśli w zakresie Waszych usług jest tworzenie dekoracji na wesela, to jest to już absolutne must have. W końcu ścianki ślubne są bardzo popularne wśród par. Fotograf może z kolei postawić na ściankę czarno białą. Duże czarne tło z białym napisem będzie się wyróżniać na tle jasnych stanowisk, a na tym tle artysta może wyeksponować swoje portfolio, czyli wykonane fotografie czy wybrany reportaż ślubny. Systemy wystawiennicze to oczywiście nie tylko ścianki, ale i wszelkiego rodzaju ekspozytory, dzięki którym możliwe jest wyeksponowanie elementów oferty. Na pewno niezbędne będą dla firmy jubilerskiej. Z kolei firma zajmująca się szyciem garniturów czy salon sukni ślubnych nie musi wystawiać dużych manekinów, szczególnie jeśli stoisko jest małe, a przecież trzeba jeszcze zmieścić stolik i krzesła czy fotele. W takim przypadku można postawić na zdjęcia produktów z najnowszej kolekcji z profesjonalnej sesji zdjęciowej na stoiskach promocyjnych. Oczywiście katalog produktów może znaleźć się także na ekspozytorach. Zespół weselny może postawić na reklamę digial i możliwość posłuchania na słuchawkach fragmentów występów czy też zaplanować krótki występ w porozumieniu z innymi wystawcami.

Zadbaj o eleganckie albo przynajmniej wygodne miejsca do siedzenia

Na pewno niezależnie czy stoisko promocyjne dotyczy salonu ślubnego, fryzjerskiego, jubilerskiego czy studia fotograficznego i wideo konieczne jest przygotowanie miejsc dla osób zainteresowanych ofertą, małego stoliczka i krzeseł czy kolorowych foteli, gdzie ewentualnie można podpisać umowę. Owe ramowe umowy warto przygotować na targi, by od razu zapełnić swój kalendarz na najbliższe miesiące. Wiele osób decyzję podejmuje pod wpływem impulsu i nawet jeśli część wycofa się z umowy w dozwolonym czasie, to jednak część umów na pewno zostanie zrealizowana.

Gadżety reklamowe zachęcą potencjalnych usługobiorców

Aby uatrakcyjnić swoje stoisko na targach branżowych na pewno warto zadbać o gadżety reklamowe rozdawane wszystkim, którzy zainteresują się ofertą i zatrzymają przy stoisku. Mogą to być balony reklamowe z nazwą firmy. Można również rodawać t-shirty reklamowe, czy przypinki. Sprawdzą się ponadto kubeczki, breloczki, a nawet parasole. Te ostatnie będą ciekawą reklamą firmy zajmującej się organizacją ślubów. W końcu chce ona roztoczyć parasol ochronny nad młodą parą, by ich dzień był wyjątkowy. Zespół weselny może zainwestować w pendrive z nagranymi wykonanymi przez siebie utworami, zachęcając w ten sposób do skorzystania z oferty.

Oferta specjalna, czyli kupony rabatowe

Gadżety reklamowe to nie wszystko, bowiem szczególnie klientów na targach ślubnych przyciągają rabaty na usługi. Zatem można przygotować atrakcyjne rabaty nawet kilkudziesięcioprocentowe w ramach konkursu czy losowania na targach, a wybranym osobom, które podpiszą umowę zaoferować rabat 10% na usługi. To świetny sposób, by przyciągnąć więcej chętnych do stanowiska promocyjnego.

Dobre przygotowanie stoiska promocyjnego na targach branżowych jest kluczowe, by odwiedzający zatrzymali się przy nim na dłużej. Warto przygotować dla nich dodatkowe atrakcje w postaci konkursów z nagrodami, którymi mogą być wspomniane gadżety reklamowe i kupony rabatowe. Można również połączyć siły z innym wystawcą w ten sposób spróbować zwiększyć zainteresowanie własną ofertą. Właściciel sali weselnej może np. stworzyć wspólne stoisko z zespołem weselnym czy Dj-em. Możliwość łączenia kilku usług w ramach jednej oferty jest niezwykle atrakcyjna i skraca czas, który należy poświęcić na formalności i poszukiwanie usługodawców.