Rynek e-commerce jest jednym z najlepiej prosperujących w ostatnich latach. Dodatkowo prowadzenie biznesu w tej formie z roku na rok staje się coraz łatwiejsze. Dlatego też wiele firm stale się rozwija, szukając dodatkowych możliwości sprzedaży. Żadna branża nie lubi marazmu. Poza tym konkurencja wręcz nie pozwala na nawet tymczasowe zwolnienie tempa. W związku z czym przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na rozszerzenie zakresu działalności na rynki europejskie. Cross-border, to zresztą wiodący trend, jeśli chodzi o międzynarodową sprzedaż internetową. Wiele firm jednak z obawy o obsługę logistyczną, wciąż pozostaje jedynie w kręgu 'zainteresowanych’. Tymczasem okazuje się, że przesyłki e-commerce na rynki europejskie, nie są aż tak skomplikowane. Jak prowadzić sprzedaż e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej?
1. Dlaczego warto rozwijać biznes e-commerce na rynkach międzynarodowych?
2. Jak działa międzynarodowa sprzedaż e-commerce?
a) Współpraca z Olza Logistic
Dlaczego warto rozwijać biznes e-commerce na rynkach międzynarodowych?
Wydawać by się mogło, że prowadzenie biznesu e-commerce przyniesie najwięcej korzyści na rynku rodzimym. Okazuje się jednak, że to właśnie działalność zagraniczna, może generować najwyższe zyski. Wynika to przede wszystkim z przeładowania poszczególnych branż ofertami danej kategorii. Jeśli firma nie ma do zaoferowania klientom niczego ponad to, co gwarantuje konkurencja, trudno będzie jej uzyskać nad nią przewagę szczególnie, jeśli konkurenci cieszą się większą popularnością. Rozwiązaniem dla przedsiębiorców jest poszerzenie działalności o nowe kraje. W krajach Europy Środkowo-Wschodniej takich jak Rumunia, Węgry czy Słowacja, e-commerce właśnie nabiera tempa. Jest więc to najlepszy moment na wyjście naprzeciw oczekiwaniom naszych sąsiadów, a przy tym zaoferowanie im produktów w atrakcyjnych dla nich cenach. Brak tak silnej konkurencji jak w kraju rodzimym, daje firmie przewagę i pozwala lawirować cenami.
Jak działa międzynarodowa sprzedaż e-commerce?
Jedną z największych wątpliwości przedsiębiorców, co do rozpoczęcia działalności międzynarodowej w e-commerce jest obsługa usług kurierskich. Bez wątpienia ich realizacja na własną rękę byłaby dla firmy sporym obciążeniem, a w wielu przypadkach ze względu na specyfikę kategorii produktowej, wręcz niemożliwa. Odpowiedzią na potrzeby współczesnych biznesów jest olzalogistic.com/, czyli kompleksowe wsparcie specjalistów zajmujących się dostarczeniem przesyłki z punktu 'a’ do punktu 'b’. Wieloletnie doświadczenie Olza Logistic, gwarantuje klientom zorganizowaną obsługę na każdym etapie sprzedaży e-commerce na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.
Współpraca z Olza Logistic
Przesyłki międzynarodowe wymagają zorganizowanej obsługi logistycznej. Współpracując z usługodawcami takimi jak Olza Logistic, można liczyć na terminowe i wygodne realizacje sprzedaży. Firma dostarcza paczki do klienta już na drugi dzień pod drzwi lub do paczkomatu czy punktu odbioru. To on decyduje, gdzie przesyłka ma trafić. Obsługa z poziomu klienta przebiega zatem identycznie jak w kraju rodzimym. Jak to jednak wygląda z punktu widzenia przedsiębiorcy? Realizacja i w tym wypadku nie jest skomplikowana. Pierwszy krok opiera się na połączeniu sklepu z panelem wysyłkowym Olza Logistic. Tam też zleca się wysyłkę. Na jej podstawie generowany jest list przewozowy. Kolejny etap, to przygotowanie zbiorczej paczki wszystkich zamówień do danego kraju. Taka przesyłka powinna następnie być nadana do centrum logistycznego firmy, gdzie zajmuje się nią wykwalifikowany zespół, który sprawi, że kolejnego dnia pojawi się u zamawiającego.
Rynek europejski ma bardzo duży potencjał, jeśli chodzi o rozwój e-commerce. Dlatego też warto wziąć pod uwagę rozwój prowadzonej działalności w kierunku międzynarodowej sprzedaży. Szczególnie, że jak się okazuje, obsługa usług kurierskich w tym zakresie, spoczywa na barkach profesjonalistów. Wspierają oni firmę na każdym etapie sprzedaży, dzięki czemu na efekty współpracy nie trzeba długo czekać.