Opakowanie kosmetyku to bardzo ważny element każdego produktu – wszak nie tylko chroni ono zawartość przed uszkodzeniem, ale także wpływa na wygląd i funkcjonalność kosmetyków. Warto poświęcić nieco czasu na wybór odpowiedniego opakowania, zwłaszcza jeżeli produkujesz własne kosmetyki i chcesz podkreślić wizerunek Twojej marki. Jeżeli chcesz przyciągnąć klientów, opakowanie produktu powinno zwracać na siebie uwagę. Nasz artykuł podpowie, o co warto zadbać, wybierając opakowania dla swojej firmy.
Wybór opakowania, na co zwrócić uwagę?
Zanim kupisz opakowania kosmetyczne do swoich produktów, weź pod uwagę kilka czynników. Po pierwsze rodzaj produktu – opakowanie musi być dostosowane do jego specyfiki, aby zapewnić mu optymalną ochronę. Trzeba wziąć pod uwagę konsystencję kosmetyku, i tak na przykład płyny takie, jak perfumy, toniki, sera, szampony itp., powinny być pakowane w buteleczki szklane z wąskim otworem zapobiegającym ich rozlaniu. Aby ułatwiać korzystanie z kosmetyków, w niektórych przypadkach warto wybrać egzemplarz wyposażony w atomizer lub zakraplacz pozwalający na wykorzystanie kosmetyku do ostatniej kropli i to bez konieczności niszczenia opakowania.
Produkty gęstsze takie jak balsamy, żele do ciała, maski do włosów itp., można zapakować w słoiki wykonane z tworzywa sztucznego, lżejszego niż opakowania szklane. Rozmiar opakowania także jest ważny, powinien być dopasowany do specyfiki znajdującego się w nim produktu. Na przykład naturalne kosmetyki dobrze jest pakować w niewielkie słoiki lub butelki, ponieważ powinny być one zużyte dość szybko.
Opakowania szklane czy plastikowe?
Zastanawiając się nad materiałem, z jakiego wykonane są opakowania na kosmetyki, najczęściej wybieramy pomiędzy szkłem i tworzywem sztucznym. Od jakiegoś czasu na rynku kosmetyków króluje plastik, jest on lekki, trwały i łatwy przetwarzaniu, a zapakowane w nim produkty prezentują się estetycznie. Niestety nie jest on pozbawiony wad, największą jest jego szkodliwy wpływ na środowisko naturalne, jeśli nie jest odpowiednio recyklingowany.
Opakowania ze szkła są nieco cięższe i droższe, ale niektórzy klienci zwracają uwagę na to, aby opakowanie było ekologiczne, a szkło właśnie za takie uchodzi. Kosmetyki w opakowaniach szklanych uznawane są też często za bardziej ekskluzywne. Jeżeli oferowane przez Ciebie kosmetyki są wrażliwe na promienie słoneczne, warto wybierać butelki z ciemnego szkła lub szklane okrągłe słoiki, które nie tylko ochronią zawartość, ale także prezentują się bardzo elegancko.
Podsumowanie
Jeżeli zastanawiasz się nad zakupem odpowiednich opakowań dla swoich produktów kosmetycznych, to możesz wybierać spośród butelek i słoików w różnych kształtach i kolorach, wykonanych ze szkła lub tworzywa. Dobrze dobrane opakowanie nie tylko chroni produkt, ale także pomoże kreować wizerunek marki. Jeżeli chcesz, aby Twoja firma kojarzyła się z najwyższą jakością, pamiętaj o tym, jak duże znaczenie ma pierwszy kontakt z produktem. Eleganckie słoiki czy butelki np. z hurtowni Decant, wyróżniające się na sklepowej półce, to już połowa sukcesu!