środa, 10 sierpniaCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Jak wypromować lokalny biznes?

Wielu przedsiębiorców małych, średnich lub dużych firm zastanawia się, jak dużo pieniędzy trzeba zainwestować w promocję swojego biznesu. Oczywiście głównie zależy to od działań, jakie chcielibyśmy wprowadzić, aby zwiększyć liczbę klientów. W poniższym artykule podpowiemy, co zrobić, aby wypromować nasz mały lokalny biznes.

Internet

Świetnym pomysłem na promocję sklepu spożywczego, piekarni czy nawet mechaniki pojazdowej będzie wizytówka Google w internecie. W przypadku piekarni w mieście, które jest często odwiedzane przez turystów, jest to wręcz niezbędne. Dzięki wizytówce każdy, kto będzie szukał świeżego pieczywa w okolicy znajdzie naszą piekarnię bez problemu. Świetnie się to sprawdza w dużych miastach, a zwłaszcza w ich centrum gdzie najwięcej jest hoteli i właśnie turystów. To samo sprawdzi się przy mechanice samochodowej. W miastach często odwiedzanych przez turystów zdarza się, że ktoś z gości potrzebuje pomocy w naprawie auta i wtedy pierwszą rzeczą, jaką robi, to właśnie szuka pomocy poprzez wyszukiwarkę Google. Założenie takiej wizytówki trwa chwilę i jest darmowe.

Banery

Tradycjonaliści zapewne chętniej skuszą się na banery, które zawisną przed sklepem, piekarnią. Jest to oczywiście kolejny przykład reklamy swojego biznesu, który z powodzeniem może przyciągnąć nowych klientów. Zazwyczaj klienci piekarni czy małego sklepu spożywczego to mieszkańcy okolicznych budynków bądź pracownicy okolicznych biurowców. Najczęściej wybieranym sklepem jest ten w sąsiedztwie, w drodze do pracy lub mijany podczas codziennego spaceru. Jednak trafny baner może pomóc zdecydowanie w powiększeniu bazy naszych klientów. 

Branża motoryzacyjna – jak to ugryźć?

Wielu specjalistów od marketingu nie miałaby z tym problemu, co doradzić klientowi w tej branży. Jednak nie każdy może pozwolić sobie na pomoc takiej osoby ze względów finansowych. W tej branży również możemy wspomóc się wizytówką Google czy banerami, zwłaszcza na początku prowadzenia firmy, kiedy baza klientów nie jest jeszcze tak duża. W każdej branży sprawdza się wręczanie klientom różnego rodzaju gadżetów. W przypadku branży moto świetnym pomysłem są ramki do tablic rejestracyjnych. Wystarczy umieścić na nich jakiś śmieszny i chwytliwy napis oraz kontakt do naszej firmy. Pamiętajmy też, że klient, który jest zadowolony z naszych usług, nie tylko wróci do nas następnym razem, ale i będzie nas polecał innym użytkownikom samochodów nie zależnie czy swoim bliskim i znajomym, czy też na lokalnych grupach.

Eventy

Czy wiesz, że branżowe spotkania są idealnym miejscem na wypromowanie swojego biznesu? Prowadząc swoją piekarnię, możesz na takie spotkanie przygotować poczęstunek z ostatnio wprowadzonymi przepisami nowych wypieków, wręczając przy okazji ulotki informujące o lokalizacji twojego biznesu. Długopisy, kubki, ulotki mogą się z czasem znudzić stałym bywalcom takich spotkań, dlatego warto pomyśleć o innych gadżetach. Ramki do tablic rejestracyjnych sprawdzą się idealnie. Będzie to oryginalny pomysł i z pewnością większość właścicieli aut skorzysta z nich, a my dzięki temu zyskamy nowych klientów.