
Każdy restaurator powinien prowadzić profesjonalne działania marketingowe. Nawet jeśli goście dopisują, nie oznacza to, że tak będzie zawsze. Jeśli masz już stronę internetową i fanpage na Facebooku lub profil na Instagramie, to dobry początek. Aby marketing i reklama restauracji były jak najbardziej efektywne, musisz wiedzieć, jakie są aktualne trendy oraz co może być przydatne i opłacalne w prowadzeniu biznesu gastronomicznego.
Bądź na bieżąco
Marketing i obecność w internecie są w tej chwili obowiązkowe, jeżeli chcesz odnieść sukces w branży gastronomicznej. Ci, którzy nadążają za duchem czasu, nie reklamują już swojej firmy w gazetach czy magazynach. Ludzie szukają usług w internecie. Aby znaleźć świetną restaurację na biznesowy lunch, pogawędkę przy kawie lub przytulny wieczór we dwoje, przeszukują zazwyczaj portale internetowe i aplikacje, na których można przeczytać recenzje innych gości i tym samym dowiedzieć się, jak smakowało jedzenie i czy jakość obsługi była zadowalająca. Klienci stali się bardziej wymagający, chcą wiedzieć, na co wydają pieniądze. Wolą zapoznać się z ofertą kulinarną przed wizytą w wybranej restauracji.
Bądź widoczny/-a
Jako właściciel lub menedżer nie możesz całkowicie polegać na marketingu szeptanym. Tak samo, jak z ulotek, plakatów, banerów reklamowych, które uczynią Cię bardziej widocznym. Jednak nie zapomnij wziąć pod uwagę korzyści i funkcji, które może Ci zaoferować internet. Rób to, co robią Twoi potencjalni goście – korzystaj z wyszukiwarek internetowych i spróbuj znaleźć swoją restaurację. Absolutną koniecznością jest wizytówka Google, która znacznie ułatwi klientom dotarcie do Twojej restauracji. Regularnie sprawdzaj ile wyświetleń ma Twoja restauracja, czy łatwo jest ją znaleźć i jak jest oceniana przez gości. Postaw się w sytuacji swoich klientów i obiektywnie oceń, wybrałbyś swój lokal na spotkanie towarzyskie, uroczystość rodzinną czy brunch. Koniecznie sprawdź również, co oferuje konkurencja.
Możesz wykorzystać te informacje dla siebie i swojego marketingu internetowego.
Funkcjonalna strona internetowa
Stwórz przejrzystą stronę internetową z atrakcyjną i wyjątkową ofertą, która będzie widoczna w sieci i wyróżni Cię spośród konkurencji. Opublikuj swoje menu i zamieść zdjęcia specjałów, lokalu i zespołu. Dzięki Kampanii Google ADS Twoja restauracja znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Jeżeli jest to dla Ciebie zbyt skomplikowane, to dobra agencja marketingowa pomoże Ci w optymalizacji kampanii. Nie zapominaj o SEO. Podstawą do skutecznego pozycjonowania stron internetowych jest ich odpowiednia optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych, oraz stałe działania off-site.
Bądź aktywny/-a w mediach społecznościowych
Dzięki rozpowszechnianiu informacji za pośrednictwem Facebooka, Instagramu, Twittera, Google’a znacznie wzrastają szanse na pozyskanie nowych klientów. Pamiętaj o regularnym zamieszczaniu postów, zdjęć relacji. Może to być kilka razy w tygodniu lub miesiącu, ale rób to regularnie. Na przykład publikuj tygodniowe menu lunchu biznesowego w poniedziałki i harmonogram wydarzeń na nadchodzący weekend w środy, przepisy kulinarne w piątki. Upewnij się, że Twoja społeczność jest zadowolona z atrakcyjnych i pouczających treści, odzwierciedlając je w swoich postach, mając możliwość dzielenia się doświadczeniami i polecając Twoją restaurację innym.
Platformy z opiniami
Skorzystaj z usług rekomendacji opartych na lokalizacji, takich jak Tripadvisor. Dodaj swoją restaurację w tym i innych portalach, aby ułatwić gościom wyszukiwanie i zwiększyć ruch. Dają one swoim gościom możliwość pisania komentarzy na temat obsługi, jedzenia i atmosfery, a tym samym szerzenia swoich opinii.
Nie zapominaj o nowych technologiach
Nowe technologie mogą się znacznie przyczynić do rozwoju restauracji, a co za tym idzie zwiększenia liczby zadowolonych klientów. Duży wybór aplikacji, znacznie ułatwia prowadzenie biznesu w branży gastronomicznej. Różne programy lojalnościowe, takie jak Everytap i możliwość zamawiania jedzenia przez Pyszne.pl czy UberEats.com to znaczne udogodnienie zarówno dla klientów, jak i prowadzących lokale gastronomiczne. Więcej o aplikacjach dla gastronomii znajdziesz w poniższym linku: https://warszawskagm.pl/blog/jakie-aplikacje-warto-znac-prowadzac-lokal-gastronomiczny/
Nie musisz robić wszystkiego samemu
Jako restaurator masz wiele obowiązków. Pamiętaj, że nie wszystko musisz robić samemu, a kluczem do sukcesu jest zaangażowanie najlepszych specjalistów. Jeśli pozwala Ci na to budżet, to agencja marketingowa taka jak Warszawska Grupa Mediowa, będzie doskonałym rozwiązaniem na bolączki związane z promocją restauracji, baru czy bistra. Źródło: https://warszawskagm.pl/blog/reklama-restauracji-bistra/