czwartek, 19 majaCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Jak wypromować restaurację? Sposoby na reklamę lokalu gastronomicznego

Każdy restaurator powinien prowadzić profesjonalne działania marketingowe. Nawet jeśli goście dopisują, nie oznacza to, że tak będzie zawsze. Jeśli masz już stronę internetową i fanpage na Facebooku lub profil na Instagramie, to dobry początek. Aby marketing i reklama restauracji były jak najbardziej efektywne, musisz wiedzieć, jakie są aktualne trendy oraz co może być przydatne i opłacalne w prowadzeniu biznesu gastronomicznego.

Bądź na bieżąco

Marketing i obecność w internecie są w tej chwili obowiązkowe, jeżeli chcesz odnieść sukces w branży gastronomicznej. Ci, którzy nadążają za duchem czasu, nie reklamują już swojej firmy w gazetach czy magazynach. Ludzie szukają usług w internecie. Aby znaleźć świetną restaurację na biznesowy lunch, pogawędkę przy kawie lub przytulny wieczór we dwoje, przeszukują zazwyczaj portale internetowe i aplikacje, na których można przeczytać recenzje innych gości i tym samym dowiedzieć się, jak smakowało jedzenie i czy jakość obsługi była zadowalająca. Klienci stali się bardziej wymagający, chcą wiedzieć, na co wydają pieniądze. Wolą zapoznać się z ofertą kulinarną przed wizytą w wybranej restauracji.

Bądź widoczny/-a

Jako właściciel lub menedżer nie możesz całkowicie polegać na marketingu szeptanym. Tak samo, jak z ulotek, plakatów, banerów reklamowych, które uczynią Cię bardziej widocznym. Jednak nie zapomnij wziąć pod uwagę korzyści i funkcji, które może Ci zaoferować internet. Rób to, co robią Twoi potencjalni goście – korzystaj z wyszukiwarek internetowych i spróbuj znaleźć swoją restaurację. Absolutną koniecznością jest wizytówka Google, która znacznie ułatwi klientom dotarcie do Twojej restauracji.   Regularnie sprawdzaj ile wyświetleń ma Twoja restauracja, czy łatwo jest ją znaleźć i jak jest oceniana przez gości. Postaw się w sytuacji swoich klientów i obiektywnie oceń, wybrałbyś swój lokal na spotkanie towarzyskie, uroczystość rodzinną czy brunch. Koniecznie sprawdź również, co oferuje konkurencja.
Możesz wykorzystać te informacje dla siebie i swojego marketingu internetowego.

Funkcjonalna strona internetowa

Stwórz przejrzystą stronę internetową z atrakcyjną i wyjątkową ofertą, która będzie widoczna w sieci i wyróżni Cię spośród konkurencji. Opublikuj swoje menu i zamieść zdjęcia specjałów, lokalu i zespołu. Dzięki Kampanii Google ADS Twoja restauracja znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Jeżeli jest to dla Ciebie zbyt skomplikowane, to dobra agencja marketingowa pomoże Ci w optymalizacji kampanii. Nie zapominaj o SEO. Podstawą do skutecznego pozycjonowania stron internetowych jest ich odpowiednia optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych, oraz stałe działania off-site.

Bądź aktywny/-a w mediach społecznościowych

Dzięki rozpowszechnianiu informacji za pośrednictwem Facebooka, Instagramu, Twittera, Google’a znacznie wzrastają szanse na pozyskanie nowych klientów. Pamiętaj o regularnym zamieszczaniu postów, zdjęć relacji. Może to być kilka razy w tygodniu lub miesiącu, ale rób to regularnie. Na przykład publikuj tygodniowe menu lunchu biznesowego w poniedziałki i harmonogram wydarzeń na nadchodzący weekend w środy, przepisy kulinarne w piątki. Upewnij się, że Twoja społeczność jest zadowolona z atrakcyjnych i pouczających treści, odzwierciedlając je w swoich postach, mając możliwość dzielenia się doświadczeniami i polecając Twoją restaurację innym.

Platformy z opiniami

Skorzystaj z usług rekomendacji opartych na lokalizacji, takich jak Tripadvisor. Dodaj swoją restaurację w tym i innych portalach, aby ułatwić gościom wyszukiwanie i zwiększyć ruch. Dają one swoim gościom możliwość pisania komentarzy na temat obsługi, jedzenia i atmosfery, a tym samym szerzenia swoich opinii.

Nie zapominaj o nowych technologiach

Nowe technologie mogą się znacznie przyczynić do rozwoju restauracji, a co za tym idzie zwiększenia liczby zadowolonych klientów. Duży wybór aplikacji, znacznie ułatwia prowadzenie biznesu w branży gastronomicznej. Różne programy lojalnościowe, takie jak Everytap i możliwość zamawiania jedzenia przez Pyszne.pl czy UberEats.com to znaczne udogodnienie zarówno dla klientów, jak i prowadzących lokale gastronomiczne.   Więcej o aplikacjach dla gastronomii znajdziesz w poniższym linku: https://warszawskagm.pl/blog/jakie-aplikacje-warto-znac-prowadzac-lokal-gastronomiczny/

Nie musisz robić wszystkiego samemu

Jako restaurator masz wiele obowiązków. Pamiętaj, że nie wszystko musisz robić samemu, a kluczem do sukcesu jest zaangażowanie najlepszych specjalistów. Jeśli pozwala Ci na to budżet, to agencja marketingowa taka jak Warszawska Grupa Mediowa, będzie doskonałym rozwiązaniem na bolączki związane z promocją restauracji, baru czy bistra.   Źródło: https://warszawskagm.pl/blog/reklama-restauracji-bistra/