piątek, 28 styczniaCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Kolejne 420 milionów dolarów finansowania dla project44. Kluczowi inwestorzy: Thoma Bravo, TPG oraz Goldman Sachs szacują wartość firmy na 2,2 miliarda dolarów w wycenie pre-money

Ponad 100 milionów dolarów ARR (rocznego przychodu cyklicznego), zatrudnienie przekraczające już 1000 osób, 1000+ klientów, ponad 1 miliard monitorowanych przesyłek rocznie i doskonałe wyniki w rankingach firm analitycznych – to wszystko razem sprawia, że project44 wiedzie prym na rynku widoczności w branży transportowej.

CHICAGO, 11 stycznia 2022 /PRNewswire/ — project44 – wiodący dostawca rozwiązań typu visibility – z dumą informuje o pozyskaniu kolejnej kwoty finansowania o łącznej wartości 420 milionów dolarów. Syndykat kierowany przez firmy: Thoma Bravo, TPG i Goldman Sachs Asset Management (dalej jako „Goldman Sachs”) z udziałem inwestorów z Emergence Capital, Insight Partners, Chicago Ventures, Generation Investment Management, Sapphire i Sozo Ventures nabył udziały kapitałowe, co zaowocowało wyceną pre-money w wysokości 2,2 miliarda dolarów. Dodatkowo Sixth Street zobowiązał się do uruchomienia dodatkowego finansowania w celu wsparcia strategicznego programu przejęć kolejnych podmiotów przez project44 oraz działań związanych z rozwojem produktów. Po dodaniu do tej kwoty poprzedniego finansowania w wysokości 202 milionów dolarów z maja ub. roku, można powiedzieć, że project44 ustanowił światowy rekord w wysokości pozyskanych funduszy w kategorii przedsiębiorstw dostarczających technologiczne rozwiązania SaaS dla logistyki. Zdobyte środki zostaną przeznaczone na realizację misji spółki – pomoc innym przedsiębiorstwom w optymalizacji przepływu ładunków w łańcuchu dostaw, co docelowo pozwoli im zwiększyć odporność własnych łańcuchów dostaw, rozwijać się w sposób zrównoważony oraz stale poprawiać jakość obsługi swoich klientów.

„Każdego dnia project44 pomaga firmom rozwiązywać problemy związane z łańcuchem dostaw, takie jak presja inflacyjna, skutki lockdownów, nieprzewidywalne warunki pogodowe czy efekty tworzenia się wąskich gardeł w portach. Wzrost, jaki odnotowaliśmy w ciągu ostatniego roku, świadczy o tym, jak bardzo takie wsparcie jest ważne dla naszych klientów. Pokazuje też, jak ogromną przewagę konkurencyjną im zapewniamy – powiedział Jett McCandless, założyciel i dyrektor generalny project44. – Dzięki stałemu wsparciu ze strony naszych inwestorów możemy oferować klientom coraz wyższą jakość usługi, a także umocnić naszą pozycję jako globalnej sieci nowoczesnych przedsiębiorstw, które napędzają przyszłość łańcucha dostaw”.

Numer 1 w widoczności łańcucha dostaw

Sukcesy roku 2021 r. ugruntowały pozycję project44 jako firmy nr 1 w dziedzinie widoczności łańcucha dostaw. Dzięki platformie project44 klient zyskuje możliwość monitorowania ładunku na każdym etapie dostawy i niezależnie od środka transportu – od kontenera w porcie po dostawę pod drzwi odbiorcy końcowego. Firma generuje obecnie ponad 100 milionów dolarów rocznego przychodu cyklicznego (ARR), co czyni ją największą firmą log-tech nowej generacji na świecie.

Daleko przed konkurencją plasują project44 również media, firmy analityczne i instytuty badawcze. Dla przykładu, w samym tylko ub. roku firma została uhonorowana pierwszym miejscem w rankingu FreightTech 25, Gartner Voice of the Customer i G2, a wg Chicago Inno project44 jest jednym ze 100 najlepszych miejsc do pracy w tym amerykańskim mieście.

„Wartość i widoczność łańcucha dostaw rośnie proporcjonalnie do coraz większych niedoborów dóbr, opóźnień w dostawach oraz tworzenia się różnego typu zatorów i wąskich gardeł. Potencjał project44 w rozwiązywaniu nawet najbardziej złożonych problemów tego typu jest ogromny – komentuje Robert (Tre) Sayle, partner w Thoma Bravo. – Tym, co napędza project44 do ciągłego rozwoju, jest chęć zaspokojenia kluczowych potrzeb swoich klientów. To właśnie wpływa na finalny kształt tej rewolucyjnej platformy, przynoszącej wartość łańcuchom dostaw na całym świecie”.

„project44 rozwija się w imponującym tempie, zdecydowanie realizując swoją wizję globalnej, kompleksowej platformy zapewniającej widoczność łańcucha dostaw. To właśnie visibility staje się właśnie kluczową technologią pomagającą w rozwiązywaniu problemów dzisiejszego świata, i to na dużą skalę. Nie ma wątpliwości, że project44 to już światowy lider tego rynku – dodaje Malte Janzarik, partner w europejskim oddziale TPG. – Szeroki zakres danych oferowanych przez project44 i łatwość, z jaką platformę mogą obsługiwać spedytorzy, dostawcy usług logistycznych i przewoźnicy – nie mają sobie równych. Wierzymy, że platforma nowej generacji od project44 i ogromna sieć załadowców i przewoźników, jaką firma już zbudowała wokół swoich usług, nadal będzie napędzać jej ogromny wzrost”.

TPG inwestuje w project44 w ramach TPG Tech Adjacencies (TTAD), czyli funduszu inwestycyjnego specjalizującego się w elastycznych rozwiązaniach kapitałowych dla branży technologicznej.

Cel: zaspokojenie kluczowych potrzeb międzynarodowych firm

Tym, co wyróżnia project44 spośród wszystkich dostawców usług widoczności łańcucha dostaw, to największa sieć zarejestrowanych przewoźników. Firma może się pochwalić ponad 142732 multimodalnymi integracjami przewoźników oraz 2,7 milionami monitorowanych ciężarówek. Spedytorzy i dostawcy usług logistycznych polegają na project44, który pomaga im sprawnie poruszać się w coraz bardziej złożonych łańcuchach dostaw, pozwalając jednocześnie na zrównoważony rozwój, budowanie odporności transportu i spełnianie ciągle rosnących wymagań swoich klientów. Z rozwiązania project44 korzysta już ponad 1000 organizacji z różnych branż, w tym globalnie rozpoznawalne marki takie jak: Amazon, Baker Hughes, Coop, CNHI, Danone, Dollar General, FedEx, General Mills, Goodyear, Kuehne & Nagel, Lenovo, McKesson, Mondelez, Nestle, The Home Depot i Unilever.

Rekordowy rozwój

Niesłabnąca dynamika rozwoju project44 jest wynikiem różnorodnej oferty oraz świadczy o przewadze konkurencyjnej firmy w dziedzinie widoczności łańcucha dostaw. Po świetnym trzecim kwartale 2021 roku firma nie zwolniła tempa i czwarty kwartał zamknęła z 117 nowymi firmami w portfolio, co przełożyło się na łączną kwotę 12,7 miliona dolarów zagwarantowanego rocznego przychodu cyklicznego. Oznacza to 170% wzrost wartości ARR w stosunku rok do roku oraz 216% wzrost w liczbie nowych klientów firmy.

Warto też przyjrzeć się wskaźnikom retencji, która w ujęciu netto wyniosła 133% w 2021 r. Natomiast roczna retencja użytkowników brutto wyniosła z kolei 96%. Roczny przychód cykliczny (ARR) project44 przekroczył poziom 100 milionów dolarów, przy jednoczesnej marży brutto subskrypcji wynoszącej 70%, co z kolei oznacza wzrost o 3% rok do roku. Kontynuacją tych sukcesów w roku 2022 będą niemal podwojone wydatki project44 na inwestycje w rozwój produktu. Ma to zagwarantować jeszcze lepszą widoczność w czasie rzeczywistym, dla większej liczby środków transportu oraz w większej liczbie regionów.

Rozbudowa międzynarodowego zespołu

Rozwój project44 ma swoje odzwierciedlenie nie tylko w wynikach finansowych firmy, ale również w stale rozszerzającej się obecności firmy na kolejnych nowych rynkach dzięki licznym nowym zatrudnieniom. Obecnie project44 oferuje swoje usługi w aż 166 krajach i kilkunastu językach. Już ponad 1000 osób pracuje dla project44 w 17 biurach na całym świecie. W nadchodzącym roku firma planuje zatrudnić setki nowych, utalentowanych specjalistów w Europie, Chinach, Ameryce Łacińskiej, Ameryce Północnej i Japonii.

To między innymi dlatego do firmy dołączyła Ivana Savic-Grubisich – pierwsza dyrektor ds. różnorodności, równości, integracji i kultury. project44 widzi ogromną wartość w zatrudnianiu członków zespołu, którzy odzwierciedlają bogatą różnorodność społeczności, w których działa firma.

Nowe nazwiska w kadrze kierowniczej

W 2021 roku do zespołu project44 dołączyło również 5 nowych menedżerów zarządzających różnymi aspektami rozwoju. Charlie Ungashick dołączył jako Chief Marketing Officer w lutym, a Diane Gordon dołączyła jako Senior Vice President, Global Customer Success w marcu. W listopadzie Elliot Rodgers dołączył jako Chief People Officer, Jennifer Coyne została mianowana Głównym Radcą Prawnym, a Andy Grygiel powrócił na stanowisko Chief Brand Officer. Ci doświadczeni menedżerowie wnoszą unikalny wkład w jeszcze szybszy rozwój project44.

Ogromne zyski dzięki fuzjom i przejęciom

Z punktu widzenia spedytorów i dostawców usług logistycznych wartość usług oferowanych przez project44 wzrosła dodatkowo dzięki przejęciom innych wiodących firm na rynku, oferujących komplementarne rozwiązania uzupełaniające ofertę project44. Wrześniowe przejęcie Convey umożliwiło project44 rozszerzenie widoczności w czasie rzeczywistym i zarządzania wyjątkami na dostawy ostatniej mili (paczki, przesyłki kurierskie, dostawy z wniesieniem [tzw. white glove delivery] itp.) oraz wgląd w zwroty przedmiotów. W marcu ub. roku project44 przejął również Ocean Insights, co z kolei znacznie wzmocniło pozycję firmy w zakresie monitorowania ładunków morskich. Natomiast majowe przejęcie ClearMetal ugruntowało pozycję project44 jako lidera w dziedzinie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego wspartego automatyzacją, która pozwala załadowcy zmniejszyć koszty na każdym etapie łańcucha dostaw.

Co mówią o firmie klienci?

„Dzięki project44 możemy dalej wywiązywać się z naszych zobowiązań wobec klientów, i to w roku tak nieprzewidywalnym jak mijający” – powiedział Pat Kenefick, wiceprezes ds. globalnej dystrybucji i logistyki w AbbVie. – Wiedząc dokładnie, gdzie znajdują się nasze towary, możemy śledzić potencjalne zakłócenia w transporcie i na tej podstawie podejmować proaktywne decyzje, zapewniając naszym odbiorcom dostawy na czas. Rozpoczęcie korzystania z visibility było dla naszego biznesu punktem zwrotnym, nie tylko stymulującym nasz własny wzrost, ale też polepszającym doświadczenia naszych klientów w coraz bardziej wymagających czasach”.

„HARIBO zobowiązuje się do dostarczania naszych ukochanych produktów na czas i na najwyższym poziomie jakości, z którego znana jest nasza marka. Jest to kluczowy element tego, co pozwoliło nam odnieść taki sukces w naszej branży. Czerpiemy korzyści z bycia globalną firmą o zdecentralizowanej strukturze produkcyjnej. Doskonale skoordynowany globalny łańcuch dostaw jest niezbędny dla naszej sprawnej pracy. Dlatego nieustannie w niego inwestujemy. Zdecydowaliśmy się na współpracę z project44, liderem w zakresie widoczności transportu w czasie rzeczywistym – mówi Stefan Sorce, szef globalnej logistyki i dyrektor zarządzający w Haribo Logistics Company. – Wnioski, jakie wyciągamy z korzystania z rozwiązań project44, pomagają nam zwiększyć odporność naszego łańcucha dostaw i umożliwią podejmowanie szybszych i mądrzejszych decyzji, które docelowo dostarczają produkty Haribo w ręce naszych klientów”.

„Wydarzenia ostatnich dwóch lat spowodowały bezprecedensowe, niespotykane dotąd obciążenie łańcuchów dostaw producentów dóbr konsumpcyjnych. Potwierdziły też, jak kluczowa jest konieczność ograniczenia ryzyka i zwiększenia odporności łańcucha dostaw” – tłumaczy Alessandro Bonanno, dyrektor ds. globalnej logistyki i obsługi klienta w Beiersdorf AG. – Współpraca z project44 zapewnia Beiersdorf lepszy wgląd w nasze przepływy transportowe i lokalizację przesyłek, co pomaga nam lepiej radzić sobie z potencjalnymi zakłóceniami w łańcuchu dostaw i zaspokoić wymagania odbiorców”.

„Zdecydowaliśmy się na wdrożenie rozwiązań project44 ze względu na potrzebę monitorowania importowanych i eksportowanych ładunków oraz przyjazdów i odlotów – powiedział Hiroshi Etani, dyrektor zarządzający w Yamato Transport Co., Ltd., największej japońskiej firmie dostawczej. – Możliwość śledzenia wszystkich środków transportu multimodalnego zapewnia większą przewidywalność naszej działalności i pomaga nam lepiej komunikować się z naszymi klientami”.

Więcej informacji o project44

project44 to światowy lider w zakresie widoczności dla spedytorów i dostawców usług logistycznych. Kluczowa pozycja firmy jest uwarunkowana stale rosnącą liczbą zadowolonych klientów, liczbą przewoźników, wysokością rocznego przychodu cyklicznego (ARR), retencją netto, liczbą ładunków monitorowanych dziennie, tempem wzrostu i marżą brutto. project44 łączy wszystkich uczestników łańcucha dostaw, automatyzuje i zapewnia widoczność kluczowych procesów transportowych, aby przyspieszyć decyzyjność i skrócić czas potrzebny na przekształcenie spostrzeżeń w działania. Wykorzystując moc opartej na chmurze platformy project44, korzystające z visibility przedsiębiorstwa zwiększają wydajność operacyjną, obniżają koszty i zapewniają swoim klientom doskonałą obsługę. Dzięki sieci tysięcy przewoźników zintegrowanych z project44 poprzez dowolne systemy GPS i systemy telematyczne, firma obsługuje wszystkie rodzaje i formy transportu, w tym przesyłki lotnicze, dostawy kurierskie, ostatnią milę, LTL, volume LTL, LCL, FTL, transporty kolejowe, intermodalne i morskie. W 2021 r. firma project44 została uznana za lidera wśród dostawców widoczności transportu w czasie rzeczywistym w raporcie Magic Quadrant firmy Gartner. Więcej informacji o project44 znajdziesz na stronie www.project44.com.

Źródło informacji: PR Newswire