piątek, 28 styczniaCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Kup lajki i bądź popularny. Czy naprawdę warto?

Media społecznościowe zdominowały świat relacji. Bo przecież kontakty międzyludzkie to nie tylko przekaz krótszych czy dłuższych informacji w różnych formach i za pomocą różnych rozwiązań. Dziś media społecznościowe to potężny rynek reklamowy jak również doskonała forma autoprezentacji własnej osoby czy też firmy lub nawet produktu. Pierwszoplanową rolę w tym świecie odgrywa Facebook i jego „brat” Instagram. Niewątpliwie Instagram ma wiele zalet i w sposób zdecydowanie łatwiejszy pozwala na zdobycie popularności w świecie mediów społecznościowych

Instagram – najkrótsza z możliwych prezentacja

Jak już było wspomniane Instagram można przyrównać do młodszego brata Facebooka. Jak przystało na młodszego brata, jest on bardziej kreatywny i pozwalający skuteczniej przeprowadzać wszelkiego rodzaju akcje promocyjne czy reklamowe. Instagram jest platformą stworzoną do prezentacji zdjęć.

Czas pokazał, że ta pierwotna idea trochę się rozjechała na boki i dziś na Instagramie spokojnie zamieszczać można filmy, różnego rodzaju teksty no i oczywiście zdjęcia. W przeciwieństwie do Facebooka istota Instagrama odbiega w sposób zasadniczy od typowego niemal pamiętnikowego zapisu z życia posiadacza konta i zmusza go do większego wysiłku. Prezentowane treści na kontach osobistych czy firmowych wymagają odpowiedniej otoczki. Chcąc zdobyć popularność na Instagramie powinno się mieć określony plan działania. Instagram nie lubi przypadkowości. Budowanie pozycji konta powinno być przemyślane i systematycznie prowadzone. Tyle jeśli chodzi o teoretyczne rozważania, ale jak to wszystko zorganizować.

Co zrobić po rejestracji konta na Instagramie?

Samo zarejestrowanie się na Instagramie to za mało, żeby cokolwiek osiągnąć. Jeśli ktoś chce mieć jedynie możliwość „podglądu” tego co się na Instagramie dzieje sama rejestracja wystarczy. Jeśli jednak konto ma przynosić wymierne efekty pod względem popularności czy jako nażęcie do budowania i promowania marki osobistej, firmowej czy produktowej należy wykonać kilka podstawowych czynności.

– rejestracja konta

– utworzenie nazwy użytkownika

– zamieszczenie zdjęcia profilowego

– zamieszczenie biogramu

– zamieszczenie aktywnego linka przekierowującego w wybrane miejsce.

Niby nic w tym nadzwyczajnego i niewiele różniącego się od rejestracji w innych social mediach. Jest jednak różnica, która w zdecydowany sposób może mieć wpływ na budowana popularność.

Na co musisz zwrócić uwagę?

– Nazwa użytkownika powinna być łatwa do zapamiętania i możliwie krótka. Należy pamiętać, że nazwa użytkownika będzie zawsze widoczna podczas poruszania się po Instagramie np. przy komentarzach, polubieniach itp. Po tej nazwie inni użytkownicy będą dane konto rozpoznawali. 

– Zdjęcie profilowe to nie to samo co awatar i jeśli ma ono być połączone z promowaniem konta powinno zawierać wyraźne odtworzenie użytkownika, najlepiej tak aby widoczna była twarz. Podobnie w przypadku firmy z tą różnicą, że zamiast zdjęcia osoby może być wyraźne logo firmy, a w przypadku produktu zdjęcie tego produktu itp.

– Biogram to idealne miejsce do bardzo krótkiej, zwięzłej i czytelnej autoprezentacji, albo myśli przewodniej konta. Jest to ważne miejsce często decydujące o rozpoznawalności. 

Jak zacząć budowanie pozycji konta na Instagramie? 

Podstawową sprawą podczas budowania pozycji konta, są zamieszczane własne posty nawiązując do siebie, układające się w swoisty wspólny ciąg przekazu. Nie oznacza to, że mają być prawie identyczne, muszą one posiadać jeden wspólny dla przekazu motyw przewodni.

Kolejnym bardzo ważnym krokiem jest włączenie się aktywne w życie społeczności Instagramowej i reagowanie na zamieszczanie przez innych materiały. Podstawowym narzędziem w takiej sytuacji są lajki, polubienia, komentarze itp. Im ciekawsze komentarze tym większe wzbudzają zainteresowanie i ułatwiają szybsze zawiązanie relacji.

Działając na Instagramie, publikując własne materiały należy pamiętać o reagowaniu na pojawiające się pod tymi materiałami reakcje, aktywnie na nie reagować poprzez zapraszanie na swój profil, odpowiadanie na komentarze i pytania itp.

Czy można w szybki sposób zbudować pozycję w kontaktach?

Jak i wszędzie tak i na Instagramie są pewne drogi na skróty w budowaniu popularności. Jedną z takich dróg jest sięgnięcie po oferowane przez wiele portali, gotowych pakietów zawierających wybrane reakcje – np. kupno lajków na Instagramie. Niewątpliwie skorzystanie z takiej drogi przynosi wiele korzyści. 

Wybierając drogę na skróty i kupując pakiety reakcji na Instagramie, należy robić to bardzo rozważnie i najlepiej korzystać z usług sprawdzonych i rzetelnych firm. Zanim przystąpi się do zakupu pakietu, należy dobrze to przemyśleć i dopasować pakiet do własnych celów. Na przykład promując cokolwiek na konkretnym terenie, pakiet powinien pokrywać się z tym terenem. Należy unikać sytuacji, w których promując produkt na terenie Polski w zakupionym pakiecie będą reakcje pochodzące od osób z egzotycznego rejonu świata z innej półkuli.

Czy warto korzystać z płatnych pakietów reakcji?

Odpowiedzieć każdy musi sobie sam. Niewątpliwie dobrze dobrane i odpowiednio uruchamiane pakiety płatnych reakcji mogą w bardzo szybkim czasie wpłynąć na wysoką pozycję konta. Jeśli już to się osiągnie bezwzględnie należy utrzymywać już osiągnięty poziom i w przemyślany sposób ciągle go zwiększać. Nie jest tajemnicą, że zdecydowana większość wysoko wypromowanych kont celebrytów, firmowych czy produktowych odbywa się w dużej mierze poprzez kupowanie pakietów reakcji.

Dla niektórych osób zachowanie takie jest naganne, ale to każdy sam musi zadecydować, kupić pakiet czy lepiej codziennie siedzieć po kilkanaście godzin przed komputerem i budować samemu zasięg organiczny.

Materiał partnera