wtorek, 17 majaCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Kwiaciarnia z Krakowa – jak dziś wygląda ten biznes

Nowoczesna kwiaciarnia z Krakowa to raczej firma zatrudniająca minimum te kilka osób. Taka kwiaciarnia realizuje dość duże zlecenia, a jej właściciel śledzi obecną Europejską modę jeśli chodzi o te wybitnie ciekawe wiązanki i bukiety.

Tu kluczowe znaczenie ma to, że taka nowoczesna Wrocławska kwiaciarnia raczej nie jest firmą starszego typu. Mowa tu o tym, że na sto procent ma stronę internetową i część zleceń dogaduje za pomocą poczty elektronicznej. Dlatego taka kwiaciarnia się rozwija i nie jest taką typową kwiaciarnią sprzed dwóch dekad. Wtedy internet nie istniał w urządzeniach mobilnych, a na chwilę obecną za pomocą smartfona publikuje się wpisy wraz ze zdjęciami i to na portalach społecznościowych takich jak „Facebook”. Tą konkretną drogą dość wielu potencjalnych klientów z Krakowa dowiaduje się tego, że dana firma istnieje.

Kluczowe znaczenie ma też i to, że reklama na portalu społecznościowym jest znacznie ważniejszą od reklamy powieszonej na płocie przy głównej osiedlowej uliczce. Tego typu reklamy obecnie nadal istnieją, ale są tymi mniej istotnymi, bo potencjalny klient znacznie częściej buszuje po portalu społecznościowym, niż biega po osiedlu. Dlatego to na portalu społecznościowym dana kwiaciarnia publikuje istotne informacje odnośnie oferty i ewentualnych rabatów. Właściciel danej kwiaciarni z Krakows śledzi też konkurencje na portalu społecznościowym takim jak Facebook. Śledzi ją po to by wiedzieć czym konkretnie odpowiedzieć na daną promocję u konkurencji.

Można śmiało powiedzieć, że obecnie tego typu śledzenie ofert konkurencji jest czymś normalnym, jeśli chodzi o spore miasta, bo tam dość często trzeba modyfikować ofertę, czyli dodawać jakąś ciekawą nowość, tylko po to by przyciągnąć większą liczbę potencjalnych klientów. Nowość którą ma dziś tylko jedna kwiaciarnia z Krakowa, za jakieś kilka tygodni będzie u większości kwiaciarni z okolicy. Rynek ten działa szybko i dlatego dość wielu właścicieli tych nieco większych kwiaciarni zatrudnia blogerów na stałe, tylko po to by dany bloger ciągle zajmował się publikowaniem zdjęć i wpisów na firmowym profilu. Taki bloger prowadzi też strony innych firm i czasami zajmuje się nawet kilkunastoma różnymi firmami, ale bywa też i tak, że na stałe i za ciekawą stawkę publikuje wyłącznie dla jednej firmy.