czwartek, 29 wrześniaCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Marketing rekomendacji – dlaczego warto uwzględnić go w strategii firmy?

Na rynku istnieje wiele podobnych produktów i usług, które często różnią się ceną. Wbrew pozorom konsumenci nie wybierają najtańszej oferty. Duże znaczenie podczas podejmowania decyzji zakupowych ma rekomendacja znajomych lub użytkowników w internecie. Dlaczego opinie o produkcie lub usłudze mają tak duże znaczenie dla klientów? Jakie są korzyści z wdrożenia marketingu rekomendacji? Odpowiadamy!

Czym tak naprawdę jest marketing rekomendacji?

Do najpopularniejszych form content marketingu zalicza się artykuły sponsorowane, treści SEO, blogi firmowe, ebooki, wideo czy infografiki. Jednak warto uzupełnić strategię o dodatkowe, skuteczne działania. Należy do nich marketing rekomendacji. To jeden z elementów strategii marketingowej, która opiera się na rekomendacji produktów lub usług przez użytkowników internetu. Opinie i recenzje zamieszczane są w wielu kanałach wymiany informacji – na forach internetowych, grupach dyskusyjnych w mediach społecznościowych, blogach czy porównywarkach cen. Rekomendacje mogą pochodzić zarówno od zadowolonych klientów, jak i influencerów, którzy przetestowali dane produkty. W drugim przypadku mamy do czynienia z płatną formą reklamy. Skuteczność marketingu rekomendacji wynika przede wszystkim z faktu, że ta forma przekazu jest bardzo wiarygodna dla odbiorców. Szczególnie we współpracy z influencerami kampanie mogą osiągnąć świetne efekty. Fani ufają ulubionym liderom opinii i chętnie kierują się ich zdaniem i opinią.

Na czym polega marketing rekomendacji?

Marketing rekomendacji to szereg działań mających na celu zachęcenie użytkowników do pozostawienia opinii w internecie. Rekomendacje pochodzą od klientów, którzy są zadowoleni z konkretnego produktu lub usługi i chcą podzielić się opinią z innymi użytkownikami. Firmy podejmują wiele działań, które motywują konsumentów do pozostawienia recenzji, oferując korzyści takie jak rabat na kolejne zakupy czy dodatkowe punkty w ramach programu lojalnościowego.

W obrębie marketingu rekomendacji marki, we współpracy z influencerami, tworzą również kampanie product seeding. Mechanizm ich działania jest bardzo prosty – firma dostarcza produkty liderom opinii, którzy testują je i recenzują. Dzięki temu opinie są prawdziwe i naturalne, często również poparte zdjęciami promowanej rzeczy. Marketing rekomendacji, podobnie jak artykuły sponsorowane, podcasty czy ebooki, może pełnić różne funkcje. Nie zawsze celem jest sprzedaż – liczą się również budowanie pozytywnego wizerunku marki czy podniesienie prestiżu produktu.