Cena
W niemal każdej branży, podstawowym kryterium wyboru danego produktu przez klienta jest jego cena. W przypadku produktu jakim jest opona, wybór staje się o tyle skomplikowany, że opona ta musi być odpowiednia do konkretnego pojazdu i musi spełniać wymagania klienta dotyczące bezpieczeństwa, jakie wynikają z użytkowania jej w codziennych jak i nietypowych warunkach. Nieznaczna ilość kierowców zdecyduje się na wybór najtańszej opony w sklepie. Kierowcy zdecydują się na wybór opony, która spełnia ustalone przez nich kryteria i reprezentuje najlepszy stosunek ceny do jakości. Automatyzacja w zakresie integracji daje możliwość uzyskania konkurencyjnych cen. Warto podpiąć sklep do wielu hurtowni krajowych i zagranicznych celem budowy szerokiej oferty.
Możliwość porównania produktów
Dostępne w sklepie z oponami nieraz dziesiątki tysięcy modeli opon powinny więc być odpowiednio filtrowane za pomocą wyszukiwarki branżowej tak, by przedstawiały klientom wyłącznie produkty spełniające ich oczekiwania. Dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie w sklepie porównywarki produktów, która pomoże spośród opon o wybranych parametrach, wybrać oponę o najlepszym stosunku ceny do jakości.
Dostawa i formy płatności
Ważną kwestią, na którą zwracają uwagę konsumenci, są także jasno określone warunki i koszty dostawy oraz dostępne w sklepie sposoby płatności. Zintegrowanie sklepu z firmami kurierskimi oferującymi dobre warunki cenowe oraz szeroka oferta dostępnych metod bezpiecznych płatności, płatności BLIK i umożliwienie zakupów ratalnych, bądź z odroczonym terminem zapłaty – to kwestie wyróżniające nowoczesny sklep internetowy.
Warto zadbać o zintegrowanie sklepu internetowego z bezpiecznymi formami płatności.
Możliwość dokonywania zakupów poprzez urządzenia mobilne (telefony komórkowe, tablety)
Grono osób dokonujących zakupów poprzez urządzenia mobilne stale się powiększa. Obecnie, już niemal co trzeci klient dokonuje zakupu z poziomu telefonu komórkowego! Należy zwracać więc szczególną uwagę na to, by dokonywanie zakupów w sklepie było wygodne z poziomu tej kategorii urządzeń. Nieintuicyjne przejście procesu zakupowego, wolno ładujące się i przeładowane treścią strony zniechęcają do dokonywania zakupów w sklepie, zwłaszcza gdy zakupy te opiewają na wysokie kwoty, jak ma to miejsce w sklepach z oponami. Warto podejść więc do zadania stworzenia strony internetowej z zachowaniem najwyższych standardów UX, czyli funkcjonalności i doświadczeń użytkownika ze stroną i w łatwy sposób przeprowadzić potencjalnych klientów przez proces wyboru produktu i dokonywania zamówienia w sklepie.
Jak przekonać klienta, by zakupu dokonał w Twoim sklepie internetowym?
Jak sprawić, by klient zdecydował się na zakup w danym sklepie internetowym, a nie wybranej opony szukał w bardziej rozpoznawalnych sklepach konkurencji?
Jednym z najważniejszych kryteriów mających wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych przez klientów jest bezpieczeństwo płatności. Ogólne wrażenie sklepu jako wiarygodnego, budzącego zaufanie i korzystającego z pewnych sposobów płatności podczas zakupów, w których wartość koszyka zakupowego (wartość zamówienia) jest często bardzo wysoka, jest kluczowa dla jego sukcesu.
W przypadku klienta lokalnego, możliwość zamówienia produktu wprost do serwisu z opcją automatycznego umówienia się na usługę wymiany opon, prawdopodobnie przebije ofertę konkurencyjnych firm, u których klient nie znajdzie takiej możliwości, nawet jeśli są to sklepy rozpoznawalne na rynku ogólnopolskim. Warto udostępnić klientom taką usługę za pomocą systemu rezerwacyjnego usługi wymiany opon w serwisie i wyróżniając ją na stronie internetowej hasłami „posiadamy system do rezerwacji stanowisk online, umów się!”.
Jeśli potrzebujesz wsparcia w zaplanowaniu strategii obecności Twojej firmy w Internecie, skorzystaj z usług Agencji Interaktywnej DP INTERNET, która wykorzystując najnowsze narzędzia marketingowe i analityczne, opracuje plan obecności Twojej firmy w Internecie, stworzy unikalny i dostosowany do Twojej firmy i specyfiki branży motoryzacyjnej projekt strony internetowej serwisu samochodowego bądź projekt sklepu internetowego z oponami. Odpowiednio planując strategię marketingową i dostosowując ją do grupy docelowej jaką są Twoi Klienci, pomoże Ci stosując się do najlepszych standardów, zaistnieć z powodzeniem w Internecie.