piątek, 17 styczniaCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Obsługa posprzedażowa, czyli jak zatrzymać klienta z wykorzystaniem bota głosowego?

Jak możesz poprawić obsługę posprzedażową w swojej firmie i zatrzymać klienta na dłużej? Jednym z ciekawszych trendów w nowoczesnej obsłudze klienta jest wykorzystanie voicebotów, czyli botów głosowych. Dowiedz się, jakie strategie warto wprowadzić również w Twoim biznesie!

Jak zatrzymać klienta z pomocą voicebota? Dobre praktyki

Aktywizuj klientów

Voicebot może skutecznie aktywizować klientów, którzy kiedyś dokonali u Ciebie zakupu, ale już go nie powtórzyli. Przekazując im informacje o nowościach, promocjach lub wydarzeniach organizowanych przez firmę, możesz przywrócić kontakt z klientem za pomocą jednego połączenia. Szczególnie w przypadku ofert ograniczonych czasowo voicebot przewyższa tradycyjne formy komunikacji, takie jak e-mail.

Obsługa klienta po zakupie

Klienci nie lubią czekać  –  a voicebot zapewnia natychmiastowe odbieranie telefonów, co eliminuje czas spędzony na linii i słuchaniu powtarzalnej muzyki, która po pewnym czasie bardziej irytuje, niż wycisza.

Co więcej, dzięki voicebotom Twoja firma może być dostępna praktycznie całą dobę, siedem dni w tygodniu, co sprawia, że najczęstsze i najpilniejsze sprawy klienci załatwią także poza godzinami pracy biura (lub dostaną przynajmniej instrukcję, co dalej  – voicebot oparty o sztuczną inteligencję z powodzeniem analizuje mowę klienta i odciąży konsultantów, pozostawiając im czas na bardziej skomplikowane sprawy).

Ankiety satysfakcji

Chcesz dowiedzieć się, co o Twojej ofercie sądzi klient? Przeprowadzanie ankiet satysfakcji za pomocą inteligentnego voicebota pozwoli Ci uzyskać natychmiastowe odpowiedzi od klientów. A jeśli klient nie odbierze za pierwszym razem, żaden problem  –  voicebot połączy się z nim raz jeszcze.

Remarketing w e-commerce

Voicebot może pomóc Ci nie tylko w przywracaniu porzuconych koszyków, ale i w remarketingu (czyli zachęceniu klienta do ponownego odwiedzenia strony i zrealizowania konwersji), dzwoniąc do klientów z ofertami specjalnymi. Może to mieć miejsce zarówno przed realizacją pierwszego zakupu, jak i po transakcji, jako forma dosprzedaży. Co ciekawe, wirtualny konsultant w formie voicebota może również doradzać klientom w sklepie internetowym, pomagając im w wyborze. 

Podsumowanie

Tak różnorodne zastosowania voicebota mogą znacząco poprawić jakość obsługi posprzedażowej w Twojej firmie. Chcesz poprawić doświadczenia klienta, zwiększyć skuteczność komunikacji i zadbać o wysoką lojalność klientów? Skorzystaj z możliwości botów głosowych. Pomogą Ci one w znacznym stopniu poprawić obsługę klienta i zoptymalizować cały proces.