sobota, 7 grudniaCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Od czego zależy skuteczność handlu B2B?

Popularność handlu w internecie stale rośnie. Według badań już ponad 80% internautów woli zamawiać towary online niż korzystać ze standardowych form zakupów. Co istotne, handel internetowy cieszy się popularnością nie tylko wśród klientów indywidualnych, ale też biznesowych. Warto zatem wiedzieć, od czego zależy skuteczność handlu B2B.

Czym jest sprzedaż B2B?

Handel B2B obejmuje transakcje zawierane między podmiotami gospodarczymi. To oznacza, że firma sprzedaje swoje towary bądź usługi drugiej firmie poprzez sklep B2B. W teorii handel ten nie różni się wiele od tego z klientami indywidualnymi. W praktyce jednak wymaga zupełnie innego podejścia. Na przykład, podmioty gospodarcze wspólnie ustalają cenę na daną usługę bądź towar. Może ona zależeć od różnych czynników, w tym choćby od ilości zakupionych towarów – im jest ona większa, tym zazwyczaj firma może liczyć na atrakcyjniejsze ceny ze strony sprzedawcy. Ponadto różny jest też sposób zapłaty – może on wynosi 7, 14, 30, a nawet 90 dni.

Co wpływa na skuteczność sprzedaży B2B?

Prowadzenie biznesu B2B możliwe jest właściwie z każdego miejsca na świecie. Podstawą jest natomiast posiadanie profesjonalnej platformy handlowej, która to umożliwi. Sklep B2B powinien umożliwiać łatwe, szybkie i wygodne dokonywanie zakupów. Użyteczność i łatwe poruszanie się po stronie są bardzo istotne dla potencjalnych klientów. Witryna powinna zatem być intuicyjna w obsłudze. Ważne, aby zawierała również jak najwięcej wartościowych informacji na temat oferty. Istotne są więc szczegółowe opisy produktów czy regulamin zakupów. Dzięki temu klient będzie mógł szybciej podjąć decyzję dotyczącą dokonania zakupu, bez konieczności np. dopytywania telefonicznie czy mailowo sprzedawcy.

Profesjonalny sklep B2B na zaawansowanej technologicznie platformie sprzedażowej jest też niezwykle istotny z punktu widzenia sprzedawcy. Wygoda i prostota obsługi wpływają na jego skuteczność działania. Optymalizacja i automatyzacja wielu procesów marketingowych i sprzedażowych ułatwia obsługę zamówień i dostaw. To przekłada się również na obniżenie kosztów firmowych. Właściwie zaprogramowany sklep B2B stanowi też spore ułatwienie dla działu handlowego. Dzięki niemu sprzedawcy nie mają problemu z wygenerowaniem pełnego cyfrowego profilu potencjalnych klientów, co pozwala im łatwiej przygotować dostosowane do nich, indywidualne oferty. Jednocześnie rozwiązanie to pozwala na proste budowanie bazy danych niezbędnej do późniejszych analiz zarówno handlowych, jak i marketingowych.