
Myślenie projektowe jest nowoczesnym i innowacyjnym podejściem do tworzenia nowych produktów i usług. Opiera się na głębokim zrozumieniu problemów i potrzeb odbiorców docelowych i dążeniu do wypracowania rozwiązania, które będzie skutecznie je zaspokajało. Design Thinking świetnie wpisuje się we współczesne realia biznesowe, które stawiają potrzeby interesariuszy na pierwszym miejscu. Nic więc dziwnego, że metoda ta cieszy się dużym zainteresowaniem przedsiębiorstw na całym świecie.
Design Thinking w teorii i praktyce. Co warto wiedzieć o tej metodzie?
Design Thinking jest usystematyzowanym podejściem do tworzenia innowacyjnych produktów i usług. Jego celem jest dokładnie określenie problemu oraz zrozumienie potrzeb osób, dla których tworzone będzie rozwiązanie. Mówiąc o potrzebach interesariuszy mamy na myśli zarówno te w pełni uświadomione, jak i te ukryte z których mogą sobie nie do końca zdawać sprawę. Prawidłowo przeprowadzony proces Design Thinking pozwala odkryć je wszystkie i dzięki temu stworzyć produkty, procesy i usługi, które są naprawdę pożądane. Być może właśnie w takim podejściu tkwi fenomen tej metody, z której z sukcesem korzystają globalni liderzy z różnych branży.
Atutem Design Thinking jest uniwersalny charakter tej metody. Może być ona wykorzystywana zarówno przez małe, lokalne firmy, jak i międzynarodowe korporacje, fundacje, szkoły, administrację oraz wszystkie organizacje, którym zależy na tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Design Thinking jest unikalną metodą, która pozwala na stworzenie zupełnie nowych i w pełni oryginalnych rozwiązań, które będą zawsze opierały się na dogłębnie zbadanych potrzebach ich przyszłych użytkowników.
Poznaj DTMethod – metodykę Design Thinking stworzoną przez polską firmę Z roku na rok popularność Design Thinking stale rośnie, w Internecie można znaleźć wiele informacji na temat tej metody. Brakowało jednak spójnej metodyki, która określałaby krok po kroku jakie czynności należy wykonać, jakich narzędzi wspierających kreatywność użyć, jakie role i obowiązki przypisać uczestnikom procesu. Zespół Inprogress DesignLab zbadał rynek, zauważył tę lukę i przy współpracy naukowców z różnych dziedzin opracował metodykę Design Thinking – DTMethod.
DTMethod opiera się na trzech filarach – 3-fazowym DTModelu, DTTools zwierającym 20 praktycznych i gotowych do wykorzystania narzędzi Design Thinking oraz DTRules&Roles, czyli zasadach, którymi należy kierować się, stosując myślenie projektowe w praktyce. DTMethod to nowoczesna metodyka, która znacząco ułatwia korzystanie z Design Thinking oraz pozwala opracować rozwiązania w sprawdzony sposób.
Zapoznaniu się z jej tajnikami służą prowadzone zarówno online, jak i stacjonarnie warsztaty, podczas których uczestnicy poznają metodykę DTMethod, uczą się korzystania z niej w praktyce oraz wypracowują 3 prototypy rozwiązania. Możliwe jest także wzięcie udziału w certyfikowanym szkoleniu dedykowanym osobom, które planują specjalizować się w projektowaniu rozwiązań w oparciu o DTMethod.
DTMethod® jest zarejestrowanym znakiem towarowym należącym do INPROGRESS Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.