niedziela, 20 kwietniaCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Pride month w komunikacji marketingowej

Pride month to tzw. miesiąc dumy, który obchodzi się w czerwcu każdego roku. Z każdym kolejnym pride month widać zdecydowanie rosnące zaangażowanie dużych marek. Dlaczego tak się dzieje i jak odnosić się do pride month w komunikacji marketingowej firmy?

Ludzie o nieheteronormatywnej orientacji przestają się ukrywać, wychodząc dosłownie z cienia, przestając żyć z tabu swojej seksualności. To dobrze, ponieważ świat im sprzyja, a wszem wobec pojawiają się głosy wsparcia, które zachęcają do życia zgodnie z własnymi zasadami. Warto w swoje działania marketingowe dla marki wdrożyć komunikację dotyczącą pride month, który rozpoczyna się już w czerwcu, właśnie po to aby pokazać nie tylko swoją solidarność ze środowiskiem LGBT+, ale zadbać również o tych klientów.

Marketing LGBT

Czym w ogóle jest komunikacja marketingowa? To wszelkiego rodzaju działania marki lub brandu, które ukierunkowane są na to, aby mówić swoim głosem w pewnych ważnych tematach, tak by docierać z przekazem do konsumentów. To zatem treści publikowane między innymi na stronie internetowej, na social mediach, a zatem na Instagramie czy Facebooku. To wreszcie wszystko to, czego dotyka content marketing. Narracja marketingowa ma ogromnie duży wpływ na to, jak marka postrzegana jest przez klientów. Dlatego też niektóre brandy kierują swoje działania w stronę klientów młodych, inni w kierunku ludzi po trzydziestym roku życia oraz do wielu innych grup. Wybrana komunikacja marketingowa ma budować wizerunek marki, z którym ludzie się utożsamiają.

Korzyści związane ze wspieraniem pride month

Jakie korzyści wizerunkowe płyną dla brandu wtedy, gdy otwarcie wspiera inicjatywę, jaką jest pride month? Po pierwsze to jasny przekaz, że marka jest otwarta, tolerancyjna, solidarna z grupami mniejszościowymi, które w naszym kraju wciąż muszą walczyć o swoje. To robi bardzo dobre wrażenie szczególnie na młodych odbiorcach, którzy chcą żyć w Polsce tolerancyjnej, respektującej wszystkich, bez wykluczeń. Budowanie takiego wizerunku jest niezwykle ważne w dzisiejszych czasach. Takie marki kojarzą się z pozytywną energią, wartościami, które są bliskie sercom nowoczesnych ludzi. To właśnie od takich marek chcemy kupować.

Jak wspierać pride month?

Samo wspieranie słowem, poprzez różnego rodzaju content pojawiający się na social mediach czy stronie internetowej, to jeszcze trochę zbyt mało. Za komunikacją w mediach muszą iść realne działania marki. Wspaniale, jeżeli brand swoim patronatem obejmuje inicjatywy podejmowane przez środowisko LGBT+. Dlaczego? Bo to sygnał, że poza sferą PR, a zatem kreowaniem pewnego wizerunku w mediach, ludzie pracujący w brandzie robią realne rzeczy dla wspierania środowiska osób nieheteronormatywnych. Ludzie związani ze środowiskiem LGBT są statystycznie znaczniej częściej świetnie wykształceni, wykonują prestiżowe zawody, są otwarci na świat. Jak pokazują badania, to również świetna grupa odbiorców, charakteryzująca się zasobnością finansową. Jednym słowem warto zdobyć ich uwagę.

Pride month w komunikacji marketingowej

Dla współczesnych ludzi ogromną wartością jest wolność, między innymi związana z możliwością życia po swojemu, zgodnie z własną orientacją seksualną. W Polsce to wciąż temat trudny, jednak sporo się zmienia na przestrzeni ostatnich lat. I chociaż wciąż Polakom w otwartości daleko do mieszkańców zachodniej części Europy, widać jasne światełko w tunelu. Pride month to jedna z tych inicjatyw, która pokazuje, że środowisko LGBT+ prężnie działa, aby walczyć o swoje prawa. Co więcej, pride month wspierają również ludzie heteroseksualni, którzy mają nieheteronormatywnych przyjaciół oraz członków rodziny. Taka solidarność jest niesamowita i daje wspaniałą energię. Brandy i marki, które się z pride month solidaryzują, wspierając te działania, w swoje marketingowej komunikacji mogą to wykorzystać. To powód do dumy!

Wiele znanych marek promuje działania wspierające osoby LGBT+, pokazując relacje z różnych akcji na swoich social mediach. To działania, które przekładają się na kształtowanie wizerunku marki i pozwalają na zaskarbienie nowych odbiorców oraz budowanie społecznie odpowiedzialnego biznesu.