
Sprzedaż internetowa uzyskała spory rozgłos szczególnie w latach pandemii. Doskonale jednak wiadomo, że robienie zakupów w wirtualnej rzeczywistości było powszechne jeszcze przed tym okresem. Czas pandemii traktuje się jednak jako spore rozszerzenie samej dziedziny e-commerce. Niektóre biznesy, dzięki możliwości założenia sklepu internetowego uratowały się przed upadkiem. Większość z nich postanowiła w sieci zostać, tym samym inwestując więcej w marketing internetowy.
Sklepów w sieci każdego dnia przybywa, a spora część przedsiębiorców nadal nie zdaje sobie sprawy, że sam szablon strony nie wystarczy, by sprzedać produkt. Kluczem jest w tym przypadku promocja. W jaki sposób można przyciągnąć na swoją witrynę nowych klientów i co wpływa na sukces sklepu internetowego? O tym poniżej.
Reklama w mediach społecznościowych i współprace
Doskonale wiemy, jak ważną rolę w dzisiejszych czasach pełnią media społecznościowe i różnego rodzaju serwisy rozrywkowe. To właśnie na nich należy szukać drogi do promowania swojej działalności. Niemniej jednak, warto robić to z głową i kierować się przy tym zarówno kreatywnością, jak i rozsądkiem.
Chcąc sprzedać produkt, dobrze jest coś o nim opowiedzieć. Dlatego też zaleca się stworzenie profilu marki i regularne wrzucanie na niego postów i filmów dotyczących branży, w której działamy. Produkt zazwyczaj ma trafić do określonej grupy docelowej, więc nigdy nie usiłujmy kierować go do absolutnie wszystkich.
W celu promowania swojej marki w mediach społecznościowych, warto wziąć pod uwagę popularnych ostatnimi czasy influencerów. W zależności od stopnia ich popularności, za mniejszą lub większą opłatą będą oni w stanie zareklamować nasz produkt. Niemniej jednak, w tym przypadku również warto zwracać uwagę na historię działań konkretnej persony, a nie tylko na zasięgi.
SEM – najlepsza forma marketingu w sieci
SEM (z ang. Search Engine Marketing) to metoda marketingu bazującego na zarówno płatnych, jak i darmowych wynikach wyszukiwania w przeglądarce. Zazwyczaj przedsiębiorcy udają się do miejsca, jakim jest Agencja SEM Gdańsk, a rzadziej decydują się na własną rękę prowadzić działania dotyczące optymalizacji witryny.
Ta forma marketingu może dzielić się na dwie grupy: SEO i PPC. Pierwsza z nich może być bardziej kojarzona przez właścicieli stron internetowych, a polega ona na bezpłatnym i w pełni organicznym unoszeniu stron w wynikach wyszukiwania. Bazuje głównie na słowach kluczowych, które przy użyciu odpowiednich metod linkowania mają kierować na promowaną witrynę. Drugą opcją jest działające znacznie szybciej, ale krócej utrzymujące się po zakończeniu działań PPC. To nic innego jak pobieranie przez Google określonej kwoty za kliknięcie użytkownika w link reklamowanej strony. Po wpisaniu odpowiedniego słowa kluczowego, konkretny sklep pojawia się co prawda na pierwszych stronach wyników wyszukiwania, jednak jest automatycznie oznaczony jako reklama. Sama stawka za kliknięcie jest ustalana względem popularności danej frazy kluczowej i ilości konkurencji sprzedającej na rynku podobne produkty.