sobota, 8 lutegoCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Przeprowadzki firm – jak przygotować się do relokacji?

Prawie każdy przeprowadza się przynajmniej kilka razy w życiu. Zmiany mieszkań lub domów są czymś naturalnym i stosunkowo łatwym do zorganizowania. Dużo trudniej jest przenieść siedzibę firmy, ponieważ transport sprzętu, z którego na co dzień korzysta kilkanaście, kilkadziesiąt a nawet kilkaset osób, wszystkich dokumentów oraz mebli wydaje się ogromnym logistycznym przedsięwzięciem. Jak można się do niego przygotować?

Przeprowadzki firm zazwyczaj świadczą o ich rozwoju. Wtedy, gdy przedsiębiorstwo zwiększa zakres swoich działań, zatrudnia coraz więcej pracowników albo zmienia profil i obecna siedziba staje się zbyt mała, decyduje się na relokację. Jednak sama myśl o konieczności przeniesienia sprzętu, dokumentów i mebli może się wydawać przytłaczająca, szczególnie wtedy, gdy ma się na to niewiele czasu. Co zrobić, żeby wszystko przebiegło sprawnie?

Zaplanuj przeprowadzkę i zaktualizuj adres

Po znalezieniu nowego biura warto od razu ustalić konkretny termin przeprowadzki. Duże firmy powinny jak najszybciej poinformować kierowników działów o planowanych zmianach, a małe dać znać swoim pracownikom, żeby wszyscy mogli się przygotować na relokację.

Warto już na tym etapie stworzyć ewidencję przedmiotów, które przenoszone będą do nowego biura i zdecydować, co stanie się z tymi, które nie są już potrzebne. Dzięki temu uniknie się przewożenia nieużywanego sprzętu i zmniejszy koszty przeprowadzki. Uwaga tylko na dokumenty – te zawierające dane wrażliwe trzeba zniszczyć lub poprosić o ich zniszczenie profesjonalne firmy wystawiające certyfikat potwierdzający ich utylizację.

Gdy już wiadomo, kiedy odbędzie się przeprowadzka, należy przekazać informację o aktualizacji adresu wszystkim swoim klientom, umieścić ją na stronie internetowej przedsiębiorstwa i w profilach na mediach społecznościowych. Jeżeli chodzi o formalności, po relokacji ma się siedem dni na korektę adresu w CEIDG lub KRS. Wtedy, gdy firma jest spółką a jej przeniesienie powoduje przejście pod jurysdykcję innego urzędu skarbowego, trzeba dodatkowo złożyć wypełniony formularz NIP-2 albo NIP-8 do właściwego US.

Przeprowadzki biur wymagają również przeniesienia usług telefonicznych i internetowych do nowej lokalizacji.

Znajdź firmę przeprowadzkową

W przypadku mniejszych przedsiębiorstw można się zdecydować na samodzielne przewiezienie niezbędnych przedmiotów, ale kiedy zatrudnia się wielu ludzi i przenosi się duże biuro, własnoręczny transport elementów potrzebnych w nowym miejscu będzie po prostu niemożliwy. Wówczas warto poszukać firmy przeprowadzkowej.

Przeprowadzki w Łodzi oferuje m.in. Autor Przeprowadzki specjalizujący się w relokacjach przedsiębiorstw, archiwów, fabryk, banków, bibliotek itp.: https://www.autor.pl

W zależności od zakresu usług tego typu firmy oferują m.in. dostarczenie pudeł i zabezpieczeń takich jak folia bąbelkowa, pakowanie i rozpakowywanie sprzętu, demontaż i montaż mebli oraz sprzątanie po przeprowadzce. Warto także sprawdzić, czy relokacja będzie ubezpieczona. Wówczas w razie ewentualnych uszkodzeń urządzeń lub przedmiotów przedsiębiorstwo zajmujące się przenosinami pokryje koszty naprawy albo wymiany.