poniedziałek, 3 październikaCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Przeprowadzki firm – jak zorganizować transport?

Jeszcze nie tak dawno nasi dziadkowie czy rodzice pracowali przez całe życie w jednym miejscu.  Mało kto zmieniał pracę co kilka lat, zwykle jedna z pierwszych otrzymanych posad stawała się miejscem zatrudnienia nierzadko nawet do emerytury. Podobnie jest z przedsiębiorstwami.  Niekiedy lokalizacja warunkuje dalszy rozwój biznesu, zmuszając właściciela do zmiany ulokowania siedziby, magazynu lub np. sklepu firmowego.  Skutkiem tego mogą być liczne przeprowadzki firmy. Organizacja przeprowadzki biura czy przeprowadzki magazynu lub innego pomieszczenia należącego do przedsiębiorstwa może przysporzyć nas o zawrót głowy, dlatego najlepszym rozwiązaniem będzie odpowiednio wszystko zaplanować, aby proces przewozu wszelkich mebli  i sprzętów przebiegł bez zakłóceń.

Jeszcze nie tak dawno nasi dziadkowie czy rodzice pracowali przez całe życie w jednym miejscu.  Mało kto zmieniał pracę co kilka lat, zwykle jedna z pierwszych otrzymanych posad stawała się miejscem zatrudnienia nierzadko nawet do emerytury. Podobnie jest z przedsiębiorstwami.  Niekiedy lokalizacja warunkuje dalszy rozwój biznesu, zmuszając właściciela do zmiany ulokowania siedziby, magazynu lub np. sklepu firmowego.  Skutkiem tego mogą być liczne przeprowadzki firmy. Organizacja przeprowadzki biura czy przeprowadzki magazynu lub innego pomieszczenia należącego do przedsiębiorstwa może przysporzyć nas o zawrót głowy, dlatego najlepszym rozwiązaniem będzie odpowiednio wszystko zaplanować, aby proces przewozu wszelkich mebli  i sprzętów przebiegł bez zakłóceń.

Organizacja przeprowadzki biura firmy

Zacznijmy od wykonania listy rzeczy, które na pewno pojadą z nami i będą potrzebne w nowej lokalizacji oraz rzeczy, które nie są przewidziane w nowej aranżacji . Warto już teraz zastanowić się czy wszystkie meble w dalszym ciągu będą niezbędne. Być może przed wyprowadzką uda się je sprzedać zyskując dodatkowe większe lub mniejsze fundusze.

Już wcześniej przemyślmy również gdzie i w jaki sposób chcemy ustawić meble lub sprzęt w nowym miejscu. Dzięki temu unikniemy chaosu jaki zapanowałby, gdyby wszystkie przywiezione rzeczy stanęły w jednym pomieszczeniu tworząc bałagan, jak również zaoszczędzimy czas, gdy każda rzecz od razu zostanie postawiona na swoim miejscu. Często zdarza się oczywiście, iż podczas przeprowadzki wynikną zmiany w ustawieniu mebli, ale dzięki wcześniejszym wstępnym planom cały proces przebiegnie o wiele sprawniej.

Rezerwacja terminu przeprowadzki firmy

Kiedy już wiemy ile mebli i innych rzeczy chcemy przewieźć, znamy orientacyjny termin kiedy chcemy wykonać przeprowadzkę firmy lub przeprowadzkę biura, kolejnym krokiem jest wybór odpowiedniej firmy przeprowadzkowej. W skrócie – dobra firma przeprowadzkowa posiada duże doświadczenie w transporcie mebli i rzeczy, wyróżnia się życzliwością pracowników oraz ich taktownością, dysponuje odpowiednią flotą samochodów oraz sprzętem i materiałami umożliwiającymi właściwe zabezpieczenie powierzonego mienia. Nie zawsze natomiast dobra firma to ta najtańsza firma. Warto wybrać trochę droższego przewoźnika o dobrych opiniach wcześniejszych klientów, posiadającego doświadczenie, legalnie działającą firmę, która po wykonaniu usługi wystawi nam fakturę, niż wybierać najtańszą opcję z tzw. niewiadomego źródła. Najczęściej na naszą prośbę pracownik firmy transportowej przyjedzie, obejrzy i wyceni koszt przeprowadzki. Często wstępną wycenę można otrzymać również telefonicznie na podstawie podanego przez nas opisu rzeczy do przewiezienia.

Kartony do przeprowadzki biura

Przeprowadzając firmę często przewozimy wiele dokumentów i segregatorów. W takiej sytuacji najwygodniej zaopatrzyć się w kartony, w które my, lub pracownicy firmy przeprowadzkowej zapakują wskazane rzeczy.  Podczas rozmowy z przedstawicielem firmy transportowej spytajmy się czy są w stanie zapewnić nam kartony do przeprowadzki. Dzięki temu zaoszczędzimy czas na poszukiwanie kartonów o odpowiednich wymiarach.

Ostatni etap przeprowadzki firmy

Gdy dojedziemy do nowego miejsca przekażmy pracownikom przewozówki plan rozstawienia mebli.

Można przygotować się do tego już wcześniej wykonując proste szkice na kartce, oznaczając kolejnymi numerami poszczególne meble i sprzęt.  Analogicznie ponumerujmy również meble przed przyjazdem pracowników pakujących meble. Ta łatwa czynność pomoże i przyśpieszy pracę oraz uchroni przed błędami i bałaganem.

Rzeczy zostały bezpiecznie przewiezione do nowej lokalizacji, ustawione we wskazane miejsce zgodnie z planem. Choć wydawało się, że podczas przeprowadzki biura nie da się uniknąć chaosu jednak się udało. Wystarczyło się tylko odpowiednio do tego przygotować 🙂