środa, 18 majaCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Reklama w sieci wyszukiwania Google

Do sieci wyszukiwania Google należą witryny, a także aplikacje umożliwiające użytkownikom na wyszukiwanie informacji. Podczas tych wyszukiwań przy wynikach organicznych wyświetlone są również płatne linki sponsorowane w postaci reklam tekstowych lub reklam produktowych.

Tworząc kampanię skierowaną na sieć wyszukiwania, reklamy pojawią się między innymi w postaci reklam tekstowych w wyszukiwarce Google. Jednak nie jest to jedyne miejsce, bowiem reklamy mogą wygenerować wyświetlenia jeszcze w takich usługach jak Grafika Google, Google Maps, Zakupy Google, Google Play. Wszystkie z tych usług należą do Google, ale do sieci wyszukiwania należą jeszcze inne serwisy np. Onet.pl oraz WP.pl – czyli tak zwani partnerzy w sieci wyszukiwania.

Kolejna brdzo ważna kwestia to kierowanie na partnerów w sieci wyszukiwania – jest to domyślne ustawieniem każdej z kampanii reklamowej, której celem ma być wyświetlenie reklam w wyszukiwarce. Warto o tym wiedzieć, ponieważ bardzo wiele osób tworzących samodzielnie kampanie reklamowenie nie zwraca uwagi na to ustawienie. Jednak podczas tworzenia takiej kampanii lub też w późniejszym czasie można zrezygnować z emisji reklam w serwisach partnerskich. Wówczas reklamy tekstowe i produktowe wyświetla się wyłącznie w wyszukiwarce Google.

Jakie reklamy mogą wyświetlić się w sieci wyszukiwania?

Reklamy tekstowe to najbardziej powszechny rodzaj reklam w wyszukiwarce internetowej Google. Każda firma może wykorzystać możliwości reklamowych tego narzędzia, z uwagi na skalę Google i udział w polskim rynku wyszukiwarek.

Wśród tekstowych odmian reklam wyróżnić można standardowe reklamy tekstowe, elastyczne reklamy w wyszukiwarce, dynamiczne reklamy w wyszukiwarce lub też reklamy „tylko połączenie”. Niezależnie od typu reklamy tekstowej każda z nich będzie zawierała oznaczenie Reklama, aby użytkownicy mogli odróżnić treści płatne od organicznych.  W przypadki sieci wyszukiwania ta etykieta może być nazwana Reklamy Google.

Kolejnym rodzajem reklamy w wyszukiwarce są reklamy produktowe. Te reklamy przeznaczone są wyłącznie dla tych reklamodawców, którzy prowadzą sprzedaż internetową we własnej witrynie internetowej. Reklamy produktowe zawierają zdjęcie i aktualną cenę produktu. Są bardzo dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Warto również dodać, że reklamy produktowe mogą wyświetlić się jednoczenie z reklamami tekstowymi, wiec jest to sposób na zwiększenie widoczności sklepu w wyszukiwarce Google.

Więcej informacji na temat reklamy w Google znajdziesz na stronie internetowej https://lukaszwisniak.pl