
SEO i Google Ads mają wspólny cel, jakim jest zwiększenie sprzedaży. Oba rozwiązania mają pomóc w wypromowaniu witryny, która bez konkretnych działań pozostałaby niezauważoną pośród miliardów innych serwisów. Czym jednak różni się SEO od Google Ads?
Co to jest SEO? Co to jest Google Ads?
Aby poznać różnicę między SEO a Google Ads, wystarczy wpisać wybrane słowo kluczowe do wyszukiwarki. W odpowiedzi na nie otrzymamy dwa typy wyników:
- płatne reklamy, czyli Google Ads, oznaczone wyraźnie jako reklama, przyjmująca postać oferty graficznej lub linku sponsorowanego,
- bezpłatne wyniki, nazywane organicznymi, które pojawiły się wysoko na liście, ponieważ roboty Google uznały je za najlepiej odpowiadające na dane wyszukiwanie.
To, którą odpowiedź wybierze internauta, zależy wyłącznie od jego własnej woli. Należy wiedzieć jednak, że oba wyniki pojawią się wysoko na liście odpowiedzi, przy czym za pierwszy trzeba zapłacić – wykupić reklamę Google Ads – a na drugi trzeba zapracować działaniami w ramach SEO. To podstawowa różnica pomiędzy tymi dwoma rozwiązaniami.

SEO – dla kogo? Jakie ma zalety?
SEO to dobre rozwiązanie dla sklepów internetowych oraz firm – i tych małych, i dużych. Za pomocą takich działań można zwiększyć widoczność witryny, zdobyć wartościowy ruch na stronie, a także zwiększyć liczbę zapytań ofertowych. Największe zalety SEO to:
- zwiększenie ruchu na stronie – wielu użytkowników unika klikania w wyniki oznaczone jako reklama,
- długotrwałe efekty – SEO do długi proces, ale raz osiągnięta pozycja może być utrzymywana przez wiele miesięcy,
- większe zainteresowanie ofertą – czyli pozyskiwanie zarówno nowych, jak i stałych klientów, co przekłada się na liczne maile i telefony od konsumentów.
Google Ads – na czym polega i jakie ma zalety?
Google Ads to płatna promocja, czyli wyświetlanie linków i ofert wysoko w wynikach wyszukiwania. System reklam Google obejmuje jednak znacznie więcej, w tym między innymi banery reklamowe na innych stronach czy reklamy w skrzynce mailowej. W przypadku takich kampanii liczy się przede wszystkim dotarcie do odbiorców, którzy mogą być zainteresowani ofertą. W innym wypadku reklama będzie bezcelowa. Konieczne jest także dobranie odpowiedniej treści komunikatu marketingowego. Korzystanie z Google Ads może dawać szybkie efekty, ale te są jednak krótkotrwałe. Po zakończeniu kampanii, reklama znika.
SEO i Google Ads – czy warto je połączyć?
Nie ma gwarancji, że połączenie SEO i Google Ads da firmie najlepsze rezultaty, ale w większości przypadków oba te rozwiązania świetnie się uzupełniają. SEO pozwala zbudować wizerunek marki i zwiększyć jej rozpoznawalność. Potencjalny konsument najpierw wybiera strony niesponsorowane, poznając ofertę firmy, zapamiętując jej nazwę czy chociażby logo. Nie musi jednak od razu podejmować decyzji o zakupie. Jeśli firma reklamuje się również za sprawą Google Ads, baner przedstawiający jej ofertę przypomni konsumentowi o zainteresowaniu danym produktem czy usługą. Koniec końców, istnieje duża szansa, że w taki sposób firma pozyska klienta.