W ciągu roku na zakup samochodu na platformie Automarket.pl zdecydowało się ponad 2 tys. klientów. Siłą, należącej do grupy PKO BP, platformy jest kompleksowość oferty. Kupujący ma możliwość w jednym miejscu: wybrania samochodu – nowego lub używanego, finansowania w kilku opcjach oraz wyboru pakietu obsługi, ubezpieczenia, przeglądów, a nawet opon.
Równo rok temu grupa PKO Banku Polskiego wprowadziła na rynek pierwszą w Polsce, bankową platformę umożliwiającą zakup samochodów nowych i używanych – Automarket.pl. W przedsięwzięcie zaangażowały się: PKO Bank Polski, PKO Leasing oraz Masterlease.
„Jesteśmy z tego projektu bardzo zadowoleni, mimo że jego realizacja rozpoczęła się w bardzo trudnym czasie pandemii. Platformę Automarket.pl udało nam się zbudować w ciągu 6 miesięcy. Do tej pory sprzedaliśmy ponad 2 tys. samochodów, chociaż początki nie napawały nas entuzjazmem. Pierwszy miesiąc zakończyliśmy z 44 sprzedanymi autami, drugi – z 70. Dzisiaj to jest kilkaset pojazdów miesięcznie, z czego jesteśmy bardzo dumni” – mówi Paweł Pach, prezes zarządu w PKO Leasing.
Dealerzy zauważyli potencjał platformy. Na początku na stronie Automarket.pl dostępnych było ok. 800 samochodów, obecnie to już półtora tysiąca. Spośród nich mniej więcej połowa to auta nowe, pozostałe używane. Nowe auta wielu marek są dostępne od ręki. Oferowane na platformie samochody używane muszą spełniać szereg istotnych kryteriów. Nie mogą być starsze niż 7 lat, ani mieć przebiegu wyższego niż 200 tys. km. Każdy z nich jest drobiazgowo sprawdzany przez specjalistów Automarket, a klienci mają możliwość zapoznania się ze sporządzonym przez nich raportem przed podjęciem decyzji o zakupie auta.
Sprzedaż, jaką PKO Leasing realizuje za pośrednictwem platformy Automarket.pl spełnia wszelkie oczekiwania budżetowe, jakie firma wiązała z uruchomieniem tego przedsięwzięcia. 35 proc. kupujących samochody korzysta z produktu leasingowego, 40 proc. z wynajmu długoterminowego, a 25 proc kupuje samochody za gotówkę.
Spośród klientów, wybierających wynajem długoterminowy w pełni online, ponad połowa życzy sobie, by pojazd został dostarczony do domu.
„To pokazuje, jak zmienia się proces zakupu auta w dzisiejszych czasach. Jeszcze kilka lat temu trudno byłoby sobie wyobrazić, że można sprzedać kilkaset samochodów w ciągu roku, bez sprawdzenia ich przez kupujących, bez jazd próbnych i wizyty w zaprzyjaźnionym warsztacie”- mówi Paweł Pach.
Według niego Automarket.pl sprzedaje coraz więcej pojazdów w ten sposób, ponieważ ich stan techniczny jest rzetelnie opisany, a samochód używany można oddać bez konsekwencji przez 5 dni, jeśli nie spełnia oczekiwań nabywcy.
Ciekawym trendem, zaobserwowanym dzięki Automarketowi, jest spore zainteresowanie wynajmem długoterminowym wśród klientów indywidualnych.
„Prawie połowę klientów, którzy kupowali u nas samochód w formie wynajmu długoterminowego, stanowili klienci indywidualni. Coraz bardziej doceniają komfort tego rozwiązania, pozostawiając kwestie techniczne, takie jak wymiana opon czy serwis firmom specjalistycznym, a sami zajmują się wyłącznie korzystaniem z samochodu i przemieszczaniem się z punktu A do punktu B” – podsumowuje Paweł Pach.
Źródło informacji: PAP MediaRoom