wtorek, 17 majaCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Słupy reklamowe: producent podkreśla, że taka reklama to inwestycja na lata

Strzeliste, wysokie, widoczne z daleka, górujące nad otoczeniem – słupy reklamowe. Te ważące kilkadziesiąt ton konstrukcje są poważną i kosztowną inwestycją. Kto wykonuje i stawia słupy reklamowe? Producent, który bierze odpowiedzialność za ich design, bezpieczeństwo i który to przygotuje inwestycje na każdym jej etapie.

Przemierzając autostradę lub drogi szybkiego ruchu już z daleka widzimy, że zbliżamy się do stacji paliw, czy popularnej sieci fast food. Tę widoczność i informację zapewniają nam kilkudziesięciometrowe słupy reklamowe. – Z uwagi na swój gabaryt i ciężar takie konstrukcje powinny być prawidłowo przygotowane i zaprojektowane technologicznie, uwzględniać wszystkie normy, aby były bezpieczne dla otoczenia – mówi Jarosław Włodarczyk, właściciel firmy Graffico, która wykonuje słupy reklamowe producent. – Taka inwestycja jest poważna, dlatego warto zadbać, by wykonała ją firma z doświadczeniem, posiadająca takie realizacje w swoim portfolio. Przy tak dużych konstrukcjach trzeba współpracować z profesjonalistami – dodaje. 

Słupy reklamowe – producent podkreśla, że muszą one spełniać wszelkie normy bezpieczeństwa

Słupy reklamowe – producent to też designer

Większość słupów reklamowych wygląda tak samo – to owalna rura, na której czele znajduje się olbrzymi kaseton lub ogromne logo. Na rynku natomiast istnieje wiele kształtów rur, które można wykorzystać – Świetnie wyglądają i sprawdzają się słupy czworokątne, wielokątne – mówi Ola Włodarczyk, marketing manager w Graffico – Wygląd takiej konstrukcji to w dużej mierze wyobraźnia i poczucie estetyki producenta słupów reklamowych. Ostatnio realizowaliśmy dla klienta konstrukcję, która cała była porośnięta bluszczem. I tak już z daleka było widać piękną, zieloną i eko reklamę.- dodaje. Podobnie rzecz ma się z logo lub kasetonem na szczycie takiej rury. Najczęściej spotykane są właśnie kwadratowe konstrukcje. A rynek umożliwia skorzystanie z technologii obrotowej, zasilania panelami słonecznymi, czy też nietypowych kształtów. 

Słupy reklamowe – producent podkreśla, że to rozwiązania EKO

Eko rozwiązania weszły już w każdą dziedzinę naszego życia – również w reklamę. Pomimo tego, że ta branża z pozoru może nie wydawać się eko – mamy przecież tony aluminium, specjalnych folii, to jednak coraz więcej producentów słupów reklamowych stawia na rozwiązania przyjazne środowisku. Jakie? – Najczęściej są to przenośne fundamenty. Fundament pod wielkogabarytową konstrukcję to kilkaset ton betonu! Większość firm do tej pory po prostu zalewała taki fundament w ziemi, a gdy reklama nie była już potrzebna – wielki betonowy blok zostawał w ziemi. – mówi Jarosław Włodarczyk – Teraz idziemy w stronę EKO – do fundamentu montowane są specjalne zaczepy, dzięki którym, po zakończeniu ekspozycji reklamy, można wyciągnąć beton i przenieść go w inne miejsce. Dzięki temu przywracamy pierwotny wygląd otoczeniu i nie niszczymy przyrody. Kolejnym rozwiązaniem eko, które stosują producenci słupów reklamowych  jest oświetlenie reklamy za pomocą energooszczędnych modułów LED lub postawienie na fotowoltaikę, jako źródło alternatywnego zasilania reklam.