Bez względu na to, w jakiej branży działamy, jakie mamy w ofercie produkty i usługi, nasz biznes nie mógłby funkcjonować bez Klientów. Nawiązywanie i podtrzymywanie relacji z odbiorcami przekłada się na zyski firmy.
Wydawałoby się, że grupę odbiorców najłatwiej poszerzymy poprzez atrakcyjne ceny, ale nie jest to jedyny sposób. Są Klienci skłonni do tego, by płacić więcej za produkty, ale ceniący to, aby współpraca przebiegała pomyślnie.. Doceniają pozytywne relacje i indywidualne podejście. Aby to osiągnąć, powinniśmy zainwestować w dobry CRM – system do zarządzania relacjami z Klientem.
Jakie jest zastosowanie CRM?
CRM to skrót od Customer Relationship Management i jak łatwo się domyślić, służy do efektywniejszego kontakt z klientem. Systemy tego rodzaju opracowano w taki sposób, by w jednym miejscu był dostęp do wszystkich informacji związanych z konkretnym Klientem. Mamy informacje o tym, jakie były jego zamówienia, jak wywiązuje się z płatności. Możemy wprowadzać notatki z każdego spotkania, czy rozmowy telefonicznej. Dzięki temu otrzymujemy możliwość tworzenia indywidualnej oferty, określenia, jakie towary cieszą się popularnością, jak podejść do sposobu płatności, kiedy zadzwonić z nową ofertą i wiele więcej.
Korzyści z inwestycji w system CRM
W pierwszej kolejności zwróćmy uwagę na to, że w każdej chwili mamy kompletną informację na temat Klienta. Możliwość wprowadzania dodatkowych notatek i edycji dotychczasowych danych jest cennym źródłem wiedzy, wspierającej strategię sprzedażową.
Z pewnością do zalet rozwiązania zalicza się łatwiejsza komunikacja z Klientem i lepsza organizacja pracy. Nie tylko mamy spis maili i kontaktów, ale możemy ustalać terminarz, przypomnienia o spotkaniu, czy telefonie. My mamy pewność, że niczego nie pominiemy, a nasz Klient czuje się ważny i doceniony.
Dobre systemy CRM są zintegrowane z pocztą elektroniczną i można importować do nich maile i listę kontaktów. Wystarczy zdefiniować zasady i bez logowania do poczty zyskujemy dostęp do kompletu informacji. To duża oszczędność czasu, zwłaszcza dzięki dedykowanej aplikacji na urządzenia mobilne, kiedy w delegacji bez przeszkód odnajdujemy informacje o naszym Kliencie.
W natłoku obowiązków może zdarzyć się, że o czymś zapomnimy lub utracilibyśmy nad czymś kontrolę. Nad kwestiami sprzedażowymi i marketingowymi czuwa wówczas CRM pozwalający na generowanie raportów i analizy związane ze sprzedażą, co również jest niewątpliwą zaletą.
CRM dostępny również w wersji mobilnej!
Z systemów CRM korzystają w pierwszej kolejności handlowcy i pracownicy działu sprzedaży. W wielu przypadkach ich praca opiera się na częstych wyjazdach i spotkaniach z Klientem. Aby o niczym nie zapomnieć, ważne jest aby na bieżąco wprowadzać informacje do systemu i zawsze mieć do nich dostęp. I właśnie w tym momencie przyda się system CRM, który może działać także na urządzeniach mobilnych. Dzięki temu dostęp do wszystkich informacji mamy z dowolnego miejsca. Możemy przygotować się do spotkania i na świeżo po rozmowie z Klientem wprowadzić kolejne informacje. Nie musimy czekać, aż z powrotem dotrzemy do biura. Co więcej dzięki zdalnemu dostępowi z dowolnego urządzenia, również mobilnego, handlowcy zyskują dostęp do zasobów firmy, np. stanów magazynowych, by móc od ręki zlecić realizację zamówienia od Klienta bezpośrednio po spotkaniu. Możliwości tego rozwiązania, również na swoim telefonie można sprawdzić, odwiedzając stronę https://www.enova.pl/ – program można bezpłatnie przetestować w wersji demo.