środa, 23 wrześniaCodzienne Wiadomości Biznesowe

Z czego składa się audyt SEO?

Wiele osób na etapie startu lub funkcjonowania strony decyduje się na audyt SEO strony. To dobry krok, ponieważ diagnoza pozwala na skuteczną eliminację błędów i unikanie ich w przyszłości. Niewiele osób wie jednak, z czego składa się audyt SEO i jak powinien przebiegać w sposób prawidłowy. Znajomość zagadnień używanych przez specjalistów SEO pozwala właścicielom strony wybrać najlepsze oferty i nie dać oszukać. Właśnie dlatego każda osoba zaangażowana w marketing internetowy powinna znać arkana pozycjonowania i wiedzieć na czym polega usługa audytu.

Zacznijmy od wyjaśnienia podstawowych pojęć, bez znajomości których artykuł będzie niezrozumiały. Wtajemniczeni czytelnicy mogą przejść dalej pomijając początkowe fragmenty tekstu.

Co kryje się pod nazwą SEO?

Search Engine Optimalization to szeroki zakres działań zmierzający do jak najlepszego indeksowania strony w przeglądarce internetowej. W praktyce są to sposoby na zaistnienie w wynikach wyszukiwania google, które przynoszą firmie wymierne korzyści w postaci dochodów i nowych klientów. Obecność w szczytowej części wyszukiwarki z daną frazą to także atrakcyjna wartość wizerunkowa dla przedsiębiorstwa. Warto inwestować w pozycjonowanie strony, ponieważ jest to skuteczny sposób na zwiększenie ruchu organicznego, czyli takiego, który nie pochodzi ze źródeł komercyjnych. SEO to zarówno optymalizacja struktury strony z punktu widzenia technicznego, jak i tworzenie unikalnych i wartościowych treści, które są odpowiednio linkowane. Nad pozycjonowaniem nie może pieczy trzymać jedna osoba, ale cały kilku specjalistów, począwszy od programistów, aż po copywriterów. Tylko skuteczna praca na każdym froncie zapewnia firmie dobrą pozycję, a nawet gdy jedno z ogniw zawodzi, cały łańcuch może pęknąć. Dlatego tak ważne jest diagnozowanie błędów przez audyty SEO.

Czym jest audyt SEO?

Przede wszystkim pod pojęciem audyt znajdziemy szeroką analizę zjawiska, systemu lub projektu. W przypadku audytu SEO jest to strona internetowa, która wymaga cyklicznego sprawdzania pod kątem skuteczności działania. Usługa ta ma za zadanie sprawdzić, czy roboty wyszukiwarek poprawnie widzą stronę czy obniżają jej wartość przez niedopatrzenia. Audyty zaleca się wykonywać przy prowadzeniu sklepów internetowych, serwisów informacyjnych bądź stron z ogłoszeniami. Dobra widoczność przez roboty jest potrzebna każdej domenie, bo celem każdej strony jest zdobycie jak największej popularności. Dostosowanie się do kryteriów algorytmów jest dzisiaj niezwykle istotne, zwłaszcza, że algorytmy są coraz bardziej wymagające i ulegają ciągłym ulepszeniom. Wszystko po to, aby wyszukiwać tylko wartościowe strony i dawać użytkownikom propozycje najbardziej zbliżone do ich oczekiwań.

Audyt SEO i jego części składowe

Podczas audytu SEO specjaliści muszą podjąć wiele działań aby uzyskać odpowiedź na pytanie, czy strona działa poprawnie. Pierwszym aspektem są meta dane i tytuły, czyli wszystko to, co sprawia, że strona jest widoczna w wynikach wyszukiwania. Kolejna ważna rzecz to treści, frazy kluczowe muszą być rozmieszczone strategicznie i na pewno nie może być ich za dużo. Treści powinny być spójne i dawać wartość czytelnikom, a także budowane ze strategią. Zadaniem audytorów jest sprawdzenie, czy robot dobrze czyta kod. Również sam kod HTML wymaga szczegółowej weryfikacji, pod kątem występowania błędów. Jeśli chodzi o adresy URL należy przyjrzeć się strukturze występujących katalogów. Ważne aby sprawdzić także wydajność strony, czyli szybkość jej ładowania, która jest zależna od zawartości oraz serwera. Należy sprawdzić, czy wszystko działa poprawnie i nie ma błędów, jak na przykład słynny error 404. Do zadań specjalistów od SEO należy jeszcze weryfikowanie logów serwerowych i zidentyfikowanie ewentualnych problemów z duplicate content, czyli powtórzonym contentem na samej stronie, jak i innych domenach.

A Ty? Czy już wiesz wszystko na temat audytów SEO? Postaw na fachową wiedzę, która może zaprocentować w przyszłości. Unikaj błędy i wyprzedź konkurencje w drodze po wyniki i uwagę klienta.