piątek, 7 lutegoCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Zawieszenie i wznowienie działalności gospodarczej – wszystko, co powinieneś wiedzieć

W przypadku gdy nie wszystko idzie po myśli przedsiębiorcy, nie jest on od razu zmuszony do tego, aby definitywnie zakończyć swój biznes. Rozwiązaniem jest zawieszenie działalności gospodarczej. Jest to opcja, z której można skorzystać i odłożyć czas zamknięcia firmy lub wykorzystać ją na zrestrukturyzowanie przedsiębiorstwa. W jaki sposób zawiesić, a następnie wznowić działalność gospodarczą?

Zawieszenie działalności gospodarczej – wszystko, co powinieneś wiedzieć

Działalność gospodarczą można zawiesić na okres od 1 miesiąca do nawet 2 lat. Nie jest to opcja, którą można wykorzystać jednorazowo, a kilkukrotnie. Uwzględniając uwarunkowania prawne należy pamiętać, że łączny czas zawieszenia działalności nie może przekroczyć wymienionego okresu – 2 lat.

Zawieszenie działalności gospodarczej – prawa i obowiązki

Do praw przedsiębiorcy należą aktywności mające na celu zachowanie lub zabezpieczenie źródła przychodów, zbywanie własnych środków trwałych i wyposażenia czy osiąganie przychodów finansowych niepochodzących z przedmiotowej działalności gospodarczej.

Do obowiązków przedsiębiorcy należą takie kwestie, jak: uczestniczenie w postępowaniach sądowych, podatkowych i administracyjnych, które są związane ze sprawami sprzed zawieszenia działalności, a także regulowanie zobowiązań powstałych przed datą skorzystania z tej opcji. Aby zawiesić działalność, należy złożyć formularz CEIDG-1. Jest to bezpłatne.

Wznowienie działalności gospodarczej – ważne informacje

Aby wznowić działalność, należy złożyć w urzędzie odpowiedni wniosek, podobnie jak w przypadku zawieszenia – osobiście, listem poleconym lub drogą elektroniczną. W innym przypadku otrzymuje się wezwanie do przedstawienia formularza w ciągu 30 dni. Jeżeli tak się nie stanie, działalność będzie wykreślona z ewidencji.

Co po wznowieniu działalności gospodarczej? Przedsiębiorca będzie mógł dalej generować dochody pochodzące z prowadzenia biznesu, a także płacić podatek VAT oraz składki ZUS.

Jak wygodnie załatwiać sprawy w urzędach? Praktyczne wskazówki

Tak jak wspomniano wcześniej, formularze i dokumenty należy składać osobiście. Innym rozwiązaniem jest wysyłanie listu poleconego. Jednak ze względu na zminimalizowanie ryzyka pomyłki i w efekcie niedostarczenia dokumentu, warto zdecydować się na opcję elektroniczną. W łatwy sposób można złożyć dokumenty i zawiesić działalność, a następnie ją wznowić. Do tego będzie potrzebne dobre łącze internetowe.

Internet dla firm a zawieszenie i wznowienie działalności gospodarczej

Internet dla firm to rozwiązanie, które znakomicie sprawdzi się w trakcie załatwiania spraw w urzędzie – składania dokumentów i formularzy, ale także w ciągu wykonywania czynności takich, jak na przykład rachunkowość. Jaki Internet dla firm wybrać?

Dobra oferta powinna obejmować światłowód dla firm. Dostarczają go takie firmy, jak T-Mobile i INEA. To znani dostawcy o renomie i dopasowanej ofercie dla firm. Światłowód dla firm od T-Mobile zapewnia prędkość do 900 Mb/s.

Z kolei światłowód dla firm od INEA można nabyć w wersji standard lub premium. W pierwszym przypadku przedsiębiorca dostaje podstawowe łącze światłowodowe ogólnego dostępu o prędkościach 300, 600 lub 1000 Mb/s. Jeśli chodzi o drugą możliwość, skierowana jest do klientów, którzy potrzebują niezawodnego, szybkiego i najlepszego łącza o wysokich parametrach SLA. Do wyboru pozostają prędkości 200, 500 i 1000 Mb/s. Dużym atutem są elastyczne pakiety usług oraz dodatkowa ochrona ANTY-DDoS, która chroni przed atakami hakerskimi typu DDoS.