Badania pokazują, że decydując się na zatrudnienie w konkretnej firmie bierzemy pod uwagę nie tylko kwestie zarobkowe, ale również atmosferę w pracy. Premie są ważne, ale drobne upominki również potrafią wiele zdziałać. Kiedy warto zdecydować się na gadżety firmowe dla pracowników? I jakie produkty najlepiej podarować?
Gadżety firmowe dla pracowników – dlaczego warto?
Wiele firm sceptycznie podchodzi do podarowywania swoim pracownikom upominków reklamowych. Uważają, że takie gadżety nie przekładają się bezpośrednio na zyski, bo pracownik ma już świadomość marki i nie trzeba jej u niego dodatkowo zachwalać. Jednak jest to błędne podejście. I zaraz wyjaśnimy dlaczego.
W pierwszej kolejności gadżety firmowe dla pracowników nie pełnią roli stricte marketingowej. Mają one na celu pogłębienie relacji z firmą, zbudowanie lojalności i szacunku. W wielu przypadkach to również zaproszenie do współpracy, podnoszenie morali pracowników, a także zachęta do efektywniejszej pracy i podziękowanie za trud włożony w codzienne obowiązki. Upominki reklamowe – z logo firmy lub nie – przekładają się więc na przychody przedsiębiorstwa, gdyż pracownicy pracują lepiej i lepiej się ze sobą komunikują.
Podsumowując więc, gadżety firmowe dla pracowników sprawiają, że pracownicy:
– czują się częścią jednej społeczności przez co pracują razem dużo lepiej;
– bardziej doceniają pracodawcę (oczywiście jeśli upominki nie są substytutem premii);
– czują się docenieni za odnoszone sukcesy firmowe;
– stają się żywą formą reklamy, zwłaszcza gdy mamy do czynienia z gadżetami, które wykorzystują oni poza miejscem pracy.
Kiedy warto wręczać gadżety firmowe dla pracowników?
Okazji do podarowania pracownikom upominków jest mnóstwo. Przyjrzyjmy się kilku najpopularniejszym z nich.
Upominki reklamowe w pierwszym dniu pracy
Wszyscy wiemy, jak bardzo stresujący potrafi być pierwszy dzień w nowej pracy. Drobne upominki otrzymane w tym czasie nie tylko obniżą poziom stresu, ale również pokażą, że pracodawcy zależy na nowej osobie. Taki welcome box wesprze również wykonywanie obowiązków na nowym stanowisku. Pozostaje jednak pytanie: jakie gadżety firmowe dla pracowników warto podarować?
Na większości stanowisk przydadzą się upominki reklamowe biurowe. Masz tutaj do dyspozycji długopisy reklamowe, ołówki czy karteczki samoprzylepne. W ofercie gadżetów reklamowych znajdziesz specjalne zestawy z notatnikami czy kalendarzami, które z pewnością usprawnią pracę i staną się miłym i estetycznym dodatkiem. Możesz również zdecydować się na mniej oczywiste gadżety biurowe, takie jak kalkulatory, zegary czy lampki na biurko.
Odzież reklamowa
Pracownicy, którzy w pracy noszą ten sam uniform czują się zintegrowaną grupą i na poziomie podświadomym łatwiej im się współpracuje. To jednak nie wszystkie zalety tej formy upominku. Pamiętaj, że gadżety firmowe dla pracowników nie muszą być wykorzystywane tylko w miejscu pracy. Odzież reklamową możesz podarować pracownikom w dniu rocznicy firmy, a jeśli zostanie ona w odpowiedni sposób dobrana, zyskujesz szanse, że pracownicy będą ją nosić w czasie wolnym – na zakupach, uprawiając sport czy w trakcie wakacji. A to sprawia, że tylko krok dzieli Cię od skutecznej reklamy – przy pomocy dobrze widocznego logotypu.
Odzież reklamowa to nie tylko standardowe bluzy polarowe czy t-shirty z nadrukiem logotypu. Jeśli jesteś odważnym i oryginalnym przedsiębiorcą postaw na nietypowe części garderoby. W tym przypadku proponujemy skarpetki, najlepiej wzorzyste, które są ostatnio na topie. Nadruk możesz wykonać na ściągaczu, dzięki czemu zarówno przy ich ubiorze jak i zdejmowaniu przypomnisz obdarowanemu, od kogo dostał prezent.
Sukcesy firmy i pracowników
Czasem warto również subtelnie podziękować pracownikom za trud pracy lub świętować podpisanie dużego projektu firmowego. W tym przypadku jednak warto postawić na nieco inne gadżety firmowe dla pracowników. Jakie to upominki?
Dobrym wyborem będą ekskluzywne zestawy, np. do wina, sera czy picia herbaty. Sprawdzi się również elektronika, w tym klasyczne pendrive’y, ładowarki bezprzewodowe czy power banki. Wszystkie te prezenty pochodzą ze średniej półki, ale robią dobre wrażenie. To gadżety uniwersalne, które sprezentować możesz praktycznie każdemu pracownikowi.
Jeśli jednak chciałbyś podziękować konkretnej osobie, postaw na bardziej spersonalizowany upominek reklamowy. Świetnym wyborem będzie kosz prezentowy czy zestaw z winem. A jeszcze lepiej jeśli dopasujesz gadżet reklamowy do zainteresowań pracownika, np. wielbicielowi herbat podarujesz piękny zestaw do herbaty, a miłośnikowi sportów termos lub inteligentną opaskę.