
Pracujesz w firmie, która słabo radzi sobie z działaniami marketingowymi? Wyróżnienie się na tle konkurencji, dotarcie do nowych odbiorców i zachęcenie ich do zrobienia zakupów lub skorzystania z usług wymaga odpowiedniej strategii i znajomości branży. Dobre agencje marketingowe zatrudniają doskonałych specjalistów, którzy śledzą trendy na rynku i wiedzą, co przynosi oczekiwane efekty. Chcesz dowiedzieć się, co to jest agencja reklamowa, co oferuje, ile zarabia i jak wybrać tę najlepszą? Przeczytaj poniższy artykuł.
Czym zajmują się agencje marketingowe?
Czy agencja reklamowa to firma wypełniona młodymi, ambitnymi pracownikami, którzy codziennie przychodzą do pracy z głowami pełnymi pomysłów? Firma reklamowa to miejsce, w którym oczywiście nie może zabraknąć kreatywności, ale wśród innych niezbędnych elementów należy wskazać: wysokie zdolności organizacyjne, terminowość, śledzenie trendów czy umiejętności analityczne.
Zakres usług świadczonych przez agencje marketingowe jest szeroki. Niektóre firmy oferują szereg rozmaitych działań, jak np. branding, prowadzenie social mediów, pozycjonowanie i optymalizację, przeprowadzanie audytów, warsztaty strategiczne czy organizację eventów. Inne natomiast specjalizują się wyłącznie w kampaniach internetowych lub tylko w kreowaniu wizerunku.
To, co je łączy, to cel, który im przyświeca. Każda z nich chce pomóc klientowi w osiągnięciu jego założeń, a więc np.: w poprawieniu wyników sprzedaży, zwiększeniu świadomości marki czy dotarciu do nowej grupy odbiorców.
Ile zarabia agencja reklamowa?
Prawdopodobnie każdy, kto rozważa oddanie działań marketingowych w ręce agencji, zastanawia się nad tym, ile ona zarabia. Odpowiedź (jak zawsze w tego typu pytaniach) brzmi – to zależy. Na ostateczną sumę składa się rodzaj usługi, czas trwania projektu, liczba zaangażowanych specjalistów i liczba godzin, którą poświęcają na przygotowanie kampanii.
Osoby, które nie współpracowały wcześniej z agencjami, powinny także wiedzieć, że istnieją różne modele rozliczeń. Do najczęstszych modeli zalicza się:
- stawkę godzinową – godzina pracy specjalisty ma swoją stawkę,
- stałe fee, czyli regularną (np. comiesięczną) kwotę płaconą specjalistom,
- płatność będącą rozliczeniem za efekt, a więc płacenie za osiągnięte wyniki.
Przed podpisaniem umowy warto porozmawiać ze sprzedawcą lub innym przedstawicielem agencji marketingowej na temat tego, w jaki sposób i w jakim terminie (z góry czy z dołu) będzie dokonywana płatność. Jasna komunikacja od samego początku współpracy to już pierwszy krok do wspólnego sukcesu.
Jaką firmę reklamową wybrać do współpracy?
Wiesz już, co to jest i ile zarabia agencja reklamowa. Jak jednak spośród wielu firm wybrać tę najlepszą? Kluczowe okaże się spisanie swoich celów i szukanie profesjonalistów, którzy będą w stanie podjąć się ich realizacji. Na uwagę zasługuje m.in. Hands.pl. To agencja reklamowa, mająca na koncie ponad 80 tysięcy zrealizowanych projektów, tysiące kampanii reklamowych i kilkadziesiąt lat doświadczenia. Ta firma reklamowa specjalizuje się w strategiach marketingowych, rebrandingu, zarządzaniu komunikacją oraz działaniach reklamowych (online i offline). Konkretne usługi dopasowywane są do indywidualnych potrzeb klienta. Warto zaznaczyć, że Hands współpracuje ze średnimi i dużymi markami.
Współpraca z agencją może znacząco wpłynąć na rozwój biznesu, dlatego dobrze zaufać specjalistom z branży i wykreować brand, który wzbudzi w odbiorcach pozytywne odczucia.