wtorek, 12 listopadaCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Emloyer branding – czym jest i jak go wykorzystać do kreowania wizerunku firmy?

Badania wykazują, że aż 75% przyszłych pracowników szuka przed podjęciem pracy opinii o nowym pracodawcy w Internecie. Jak zadbać o reputację swojego przedsiębiorstwa w sieci? Na to pytanie odpowiada employer branding oraz jego strategię działania.

Czym jest employer branding?

W skrócie termin employer branding oznacza nic innego, jak budowanie wizerunku firmy pracodawcy jako dobrego miejsca do rozpoczęcia pracy. Budowanie marki pracodawcy to szereg działań, które przedstawią pracę w danej firmie jako świetnego środowiska dla pracowników, które zapewnia możliwości rozwoju. Employer branding ma coraz większe znaczenie w rekrutacji najlepszej kadry pracowników i utrzymaniu zatrudnienia świetnych fachowców. Na działania employer brandingowe decyduje się coraz więcej pracodawców, którzy chcą inwestować w swój wizerunek.

Budowanie wizerunku pracodawcy dzieli się na employer branding wewnętrzny i zewnętrzny. Ten pierwszy opiera się o komunikacji wewnątrz kadr firmy, która ma na celu zmniejszenie rotacji pracowników oraz zwiększenie zadowolenia z pracy. Employer branding zewnętrzny jest z kolei skierowany do potencjalnych pracowników, ale pozytywny odbiór marki ma wpływ również na jej wizerunek w oczach klientów. Duże znaczenie w promowaniu firmy na zewnątrz odgrywa obecnie stworzenie profilu i promocja w mediach społecznościowych.

Employer Value Proposition EVP – dlaczego jest taki ważny?

Podstawę strategii budowania spójnego, pozytywnego wizerunku firm stanowi określenie propozycji wartości pracodawcy. Co powinien przedstawiać skuteczny EVP? Na pewno nie tylko kulturę i wartości pracodawcy, ale też realne korzyści dla obecnych pracowników firmy – dobre wynagrodzenie, benefity, możliwości rozwoju i awansu, szkolenia i wyjazdy integracyjne. Dzięki temu potencjalni kandydaci będą uczestniczyć w rekrutacji właśnie do Twojej firmy. EVP to wizytówka Twojej organizacji. Gdy o nią zadbasz, przedsiębiorstwo będzie jak najlepiej prezentować się w oczach pracowników.

Najważniejsze w employer brandingu

By marka pracodawcy cieszyła się szacunkiem, należy zadbać o parę podstawowych rzeczy. Emloyer branding zaczyna się od zapewnienia odpowiednich warunków w miejscu pracy, nie mniej ważne są również benefity pracownicze. Skuteczny employer branding buduje atrakcyjny wizerunek pracodawcy jako miejsca, w którym zadba się o rozwój pracownika. Wartościowe kursy z branży lub z języka obcego sprawią, że potencjalni pracownicy zwrócą uwagę na ofertę Twojej firmy. Zawsze umieszczaj również widełki płacowe w ogłoszeniu o pracę. Tak skonstruowany emloyer branding pozwoli Twojej firmie uczestniczyć w największych targach pracy.