czwartek, 19 majaCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Kluczowe znaczenie monitoringu Internetu i pojawiających się w nim opinii na temat Twojej marki.

Monitoring Internetu oraz pojawiających się w nim opinii jest niezwykle ważnym działaniem bez względu na to, czy Twoja marka stawia dopiero pierwsze kroki w branży, czy istnieje w niej już od wielu lat.

Jak często poszukując jakościowych produktów i usług zdarza nam się sprawdzać opinie na ich temat w Internecie? Choć część z wystawionych komentarzy może okazać się nieprawdziwa, to mimo tego w dalszym ciągu mocno sugestywne są pojawiające się w sieci komentarze. Ufamy im w większości i na ich podstawie wyrabiamy sobie pierwsze opinie o marce i produktach czy usługach, zanim sami jeszcze po nie sięgniemy.

Zgodnie z badaniami specjalistów, aż 90% potencjalnych klientów przed podjęciem decyzji zakupowej sprawdza opinie na temat produktu. To wyjątkowo wysoki wskaźnik, który sprawia, że regularny monitoring opinii w Internecie to działanie niezwykle ważne w całym procesie tworzenia wizerunku firmy, a ostatecznie również w procesie zwiększenia sprzedaży Twoich produktów. Nie bój się poznać opinii na temat Twojej marki. To gwarancja przyszłego rozwoju i jeszcze lepszego dopasowania oferowanych usług do grupy docelowej. Monitoring Internetu i tworzone do tego celu narzędzia znacznie ułatwią Ci to zadanie. 

Odpowiednia reakcja na pojawiające się opinie – skuteczny monitoring Internetu. 

Rozwój social mediów i nowych kanałów marketingowych sprawił, że w sieci jest coraz więcej przestrzeni na wyrażanie swoich opinii o firmach i brandach. Pojawiające się w serwisach społecznościowych wzmianki na temat wykorzystywanych produktów i usług często wywołują niepożądane efekty i reakcje przedsiębiorców. Jak podkreślają specjaliści z Rating Captain, nawet negatywna opinia może zostać wykorzystana w pozytywny sposób służący rozwojowi przedsiębiorstwa. Rozwiązany problem klienta i skierowanie na niego swojej uwagi skutkuje większym przywiązaniem klienta do marki niż w przypadku, gdy proces zakupowy przebiegnie bez zarzutu. Co to oznacza? Masz miejsce na błędy, ważne jednak w jaki sposób je naprawisz.

Monitoring opinii w Internecie oraz dedykowane do tego celu aplikacje umożliwiają gromadzenie wzmianek w jednym miejscu i szybką, adekwatną reakcję na ich pojawianie się. Dobry marketing to umiejętne przekuwanie potencjalnych zagrożeń w szanse. Więcej pozytywnych opinii to większa sprzedaż. Tworzone na temat opinii raporty pozwalają wyznaczyć markom nowe kierunki rozwoju oraz przestrzenie, w których konieczne jest wprowadzenie zmian. Mocna praca nad słabymi punktami bez wątpienia opłaci się Twojej firmie. 

Dowiedz się, co odbiorcy mówią o Twojej marce.

Skuteczny monitoring Internetu i zwartych w nim opinii pozwala wrócić do niezadowolonych klientów, poznać podstawy wystawionej przez nich opinii i przerodzić zdobytą wiedzę w działanie, które ostatecznie umożliwi zdobycie nowego klienta – a raczej przeobrażenie tego niezadowolonego, w stałego odbiorcę. Wiedza na temat swojej marki w oczach innych odbiorców jest bezcenna i wysoce miarodajna. Zgromadzenie wszystkich opinii w jednym miejscu znacznie ułatwi zadanie. Jak działa taki proces? Dzięki specjalistycznej aplikacji wszyscy niezadowoleni klienci kierowani są ponownie do Ciebie, a Ci zadowoleni z usługi, do wystawienia opinii w opiniotwórczych serwisach. Bezpośrednia rozmowa z niezadowolonym klientem to wartość dodana dla Twojej firmy. Możesz dokładnie poznać jego odczucia związane z całym procesem usługowym i zakupowym, on zaś sam przekona się, jak ważne jest jego zdanie w kwestii tworzonych produktów i jak dużym zaufaniem obdarzasz swoich odbiorców. Wypróbuj narzędzia do monitoringu opinii w Internecie i zbuduj zaufanie odbiorców pozyskując stałych i zadowolonych klientów.