
Chcesz wystartować z własnym biznesem w branży gastronomicznej? Rozważ otwarcie lodziarni, serwującej lody świderki! Dlaczego akurat taki profil działalności? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj zalety lodziarni serwującej świderki i przekonaj się, że to jeden z najprostszych w realizacji pomysłów na własny biznes!
Dlaczego świderki?
Zastanawiasz się, dlaczego akurat lody amerykańskie, znane też jako świderki, są dobrym wyborem na start lodowego biznesu? Wynika to z ich popularności i prostoty przygotowania.
Co wyróżnia lody świderki i sprawia, że miłośnicy słodkich deserów tak chętnie po nie sięgają?
- charakterystyczny, wyrazisty smak,
- wyższa twardość i bardziej zwarta konsystencja, niż w przypadku lodów włoskich – dzięki temu można z nich formować charakterystyczne, wysokie świderki,
- szeroka gama dostępnych smaków, od klasycznej wanilii, śmietanki i czekolady, aż po różnorodne smaki owocowe,
- różnorodność dodatków, z którymi można je serwować.
Lody amerykańskie są również proste w przyrządzaniu. By przygotować lody świderki proszek wystarczy wymieszać w odpowiednich proporcjach z wodą, a następnie wlać do specjalnej maszyny do produkcji lodów amerykańskich. Dzięki temu możesz serwować je w małej budce czy foodtrucku – nie potrzebujesz wielkiego zaplecza i całego lokalu, by otworzyć swój lodowy biznes.
Budka z lodami świderkami – jak zacząć?
Decyzja podjęta – chcesz zająć się sprzedażą lodów świderków. Co będzie Ci do tego potrzebne? Przede wszystkim – działalność gospodarcza (wystarczy jednoosobowa). Następnie rozejrzyj się za lokalem lub wybierz odpowiedni foodtruck. Zastanów się, czy chcesz od razu inwestować w maszynę do lodów amerykańskich (jej koszt może sięgnąć nawet 20 tysięcy złotych), czy na początek zdecydujesz się na jej wynajem (koszt to ok. 3500 zł za miesiąc). Zadbaj również o sprawdzonego dostawcę lodów w proszku i innych półproduktów oraz dodatków do lodów. By już na starcie wyróżnić swój biznes zainwestuj w mieszanki w różnych smakach – takich, jakich nie oferuje Twoja konkurencja! W Twojej świderkowej lodziarni z pewnością nie może też zabraknąć różnej wielkości wafelków, polew i posypek. Im ciekawsze i różnorodne dodatki wybierzesz tym większa szansa na wyróżnienie się spośród innych lodziarni, serwujących lody amerykańskie.
Pamiętaj, że lodziarnia musi spełniać wymagania sanepidu i HACCP – do odbioru lokalu przez sanepid musisz mieć przygotowaną m.in. dokumentację HACCP, wyniki badania wody w lodziarni, umowę na odbiór śmieci oraz książeczki sanepidowskie pracowników.
Jak dalej rozbudowywać swój lodowy biznes?
Sprzedaż lodów świderków to doskonały sposób na start lodowego biznesu – warto jednak myśleć w szerszej perspektywie, chociażby wybierając lokal na swoją lodową budkę czy myśląc o wyposażeniu foodtrucka. O jakie produkty możesz stosunkowo łatwo rozbudować swoją ofertę, gdy pomysł na sprzedaż świderków okaże się sukcesem?
- lody włoskie – potrzebna będzie do nich osobna maszyna, jednak ich produkcja jest równie łatwa, jak lodów amerykańskich,
- gofry – do ich produkcji nie potrzeba wiele sprzętu, a ciasto na gofry można z łatwością przygotować z gotowych mieszanek,
- granita – coraz popularniejszy, kolorowy, zimny deser – do jego produkcji potrzebujesz granitora i odpowiednich mieszanek do granity.