piątek, 14 czerwcaCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Po co przedsiębiorcy pozycjonowanie?

Marketing internetowy ma obecnie coraz większe znaczenie w promowaniu biznesu. Dzięki usługom takim jak pozycjonowanie możemy szybciej i łatwiej dotrzeć do nowych Klientów. Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu i szerzej o SEO?

Przeczytaj nasz artykuł, a dowiesz się:

  • na czym polega pozycjonowanie stron internetowych
  • dlaczego warto inwestować w SEO
  • jak znaleźć dobrego specjalistę od SEO

Widoczność firmowej strony w sieci ma duże znaczenie dla rozpoznawalności biznesu.  Dlatego warto zainwestować w SEO. Wynajem specjalisty od SEO kosztuje, ale to długoterminowa inwestycja w rozwój naszego biznesu. Dotyczy to zarówno dużych, ogólnopolskich przedsiębiorstw, jak i małych, lokalnych firm.

Czym jest pozycjonowanie stron? 

Pozycjonowanie (inaczej SEO) to działania polegające na zwiększeniu widoczności witryny w wynikach wyszukiwania Google i innych wyszukiwarkach internetowych. Mogą to być działania zewnętrzne (offsite) – czyli np. pozyskiwanie linków z witryn zewnętrznych, albo wewnętrzne (onsite) – polegające na optymalizacji naszej witryny internetowej pod kątem technicznym i tekstowym, aby była bardziej przyjazna dla wyszukiwarek i dopasowana do interesujących nas słów kluczowych. Pozycjonowanie strony internetowej może być korzystne zarówno dla zwykłych stron internetowych, jak i małych biznesów (pozycjonowanie lokalne) i sklepów internetowych (pozycjonowanie szerokie). Ponieważ działania w zakresie pozycjonowania są skomplikowane, najczęściej te działania przeprowadza za nas specjalista SEO lub agencja SEO.

Pozycjonowanie: Gorzów – dlaczego warto zainwestować w lokalne pozycjonowanie stron w przypadku małych biznesów?

Wielu małym przedsiębiorcom wydaje się, że pozycjonowanie jest tylko dla wielkich korporacji z dużymi budżetami. Nic bardziej mylnego. Pozycjonowanie lokalne może być doskonałym rozwiązaniem dla niemal każdego biznesu działającego na małym obszarze. Nawet niewielkim kosztem można przeprowadzić szereg działań, które poprawią naszą widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania, szczególnie w wyszukiwarce Google Maps, gdzie większość użytkowników szuka lokalnych firm. 

Pozycjonowanie stron: Gorzów Wielkopolski – jak znaleźć dobrego specjalistę w zakresie SEO?

Jeżeli zdecydowaliśmy się na zlecenie działań SEO podmiotowi zewnętrznemu, a nie znamy żadnego specjalisty SEO lub nikt znajomy nie może nam go polecić, warto skorzystać z podstawowego narzędzia, czyli wyszukiwarki internetowej. Wpisując w wyszukiwarkę frazę „pozycjonowanie Gorzów Wielkopolski” lub inne miasto wyświetli nam się lista firm oferujących pozycjonowanie stron w Gorzowie Wielkopolskim (np. https://semhub.pl/pozycjonowanie-gorzow/). Nam pozostaje wnikliwie przeanalizować ich ofertę.

Niestety nie jest to proste. Wiele firm obiecuje efekty, które są nierealne w danym budżecie lub kusi ceną, a później umieszcza niekorzystne zapisy w umowach, naciągając nas na koszty bez zadowalającego efektu. Dlatego warto dokładnie przeanalizować propozycje każdej firmy lub freelancera. Pamiętajmy, że nikt nie może zagwarantować nam konkretnego efektu. Nie warto również wierzyć w oferty pozycjonowania za tzw. „efekt” w postaci płatności za konkretne pozycje. Najczęściej sprowadza się on do wyboru kompletnie nietrafionych dla nas fraz kluczowych, szybkiego i agresywnego działania na tych najłatwiejszych, a później zaniechania jakichkolwiek działań. Pamiętajmy, że działania SEO są bardzo kosztowne, a efekt przychodzi z dużym opóźnieniem, dlatego nie powinniśmy wierzyć firmom, które w praktyce oferują nam wykładanie przez kilka miesięcy własnych pieniędzy na wynik naszej strony internetowej. Nie jest to opłacalne i korzystne dla żadnej ze stron. Uważajmy również na długi okres wypowiedzenia, powyżej jednego miesiąca. Jest to bardzo niekorzystne rozwiązanie, mające sens jedynie w wyjątkowych przypadkach.

Gdy już wybierzemy odpowiednią dla nas firmę pamiętajmy, że SEO to działanie ciągłe i długoterminowe, więc oceniając efekty powinniśmy wykazać się cierpliwością i nie rezygnować z działań tylko dlatego że nie widzimy efektów natychmiast. Natomiast powinniśmy wymagać od agencji lub specjalisty SEO cyklicznych raportów na temat ich działań.