piątek, 26 lipcaCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Strategia firmy – ciekawe przykłady polskich marek

strategia biznesowa

Strategia działania firmy to bardzo kluczowa sprawa, chociaż wielu, zwłaszcza mniejszych przedsiębiorców nie zastanawia się nad nią zbyt wiele. Z drugiej strony jednak możemy znacząco poprawić swoje wyniki, a także sprawić że klienci będą mniej chętnie spoglądać na konkurencję, i to nawet pomimo tego że może być ona bardziej atrakcyjna cenowo czy posiadać większy asortyment produktów. Czym dokładnie jest strategia firmy i jaki ma wpływ na naszą firmę? Czy warto jest ją wykorzystać? Jak inne firmy radzą sobie na tym polu i czy warto się od nich uczyć?

1. Czym jest strategia biznesowa?

2. Ciekawe przykłady strategii firm – PZU

3. Ciekawe przykłady strategii firm – firmy bukmacherskie

4. Ciekawe przykłady strategii firm – Orbis

Czym jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to swoisty plan, który zakłada jak będziemy prowadzić i rozwijać firmę. Dotyczy on nie tylko aspektów finansowych czy kadrowych, ale pozwala również na określenie wizji, jaka będzie nam towarzyszyć przy rozwijaniu naszego przedsiębiorstwa i celów, które są swoistymi przystankami na drodze do osiągnięcia wizji. Odpowiednio sformułowana strategia biznesowa pozwala również sprawić, że nasi klienci przywiązują się do marki i utożsamiają ze sposobem jej działania, dzięki czemu konkurencyjnym przedsiębiorstwom jest trudniej ich odbić. Jeżeli mamy strategię biznesową jesteśmy w stanie rozwinąć skrzydła, podczas gdy jej brak może być bardzo brzemienny w skutkach – w innym wypadku wielkie firmy nie realizowałyby jej z tak dużą konsekwencją. Gdzie możemy szukać inspiracji?

Ciekawe przykłady strategii firm – PZU

Ubezpieczeniowy gigant stawia na tzw. employer branding, czyli pokazuje się jako miejsce, w którym warto pracować i którego przedstawiciele chętnie identyfikują się ze swoim pracodawcą. Objawia się to przez media społecznościowe, ale również przez pojawianie się PZU wśród studentów, we współpracy ze specjalistami czy na konferencjach i eventach związanych z ich branżą. Takie działania sprawiają, że nie tylko pracownicy zaczynają postrzegać markę jako tę „z wyboru, a nie przymusu”. Także klienci chętniej wybiorą produkt firmy dbającej o swoich pracowników, niż konkurencji która nie jest w stanie zapewnić im dobrych warunków do pracy.

Ciekawe przykłady strategii firm – firmy bukmacherskie

Bukmacherzy to bardzo specyficzna branża, jednak można w niej zaobserwować wiele ciekawych trendów. Niektórzy operatorzy są sponsorami drużyn piłkarskich, a określonym grupom klientów zapewniają w ten sposób na przykład dodatkowe atrakcje w postaci wejściówek na mecz. Dodatkowo pojawianie się wszędzie tam, gdzie ludzie zbierają się by obejrzeć zawody sportowe sprawia, że mimowolnie zapamiętujemy daną nazwę. Tego typu strategia firmy z jednej strony pozwala na zapoznanie się z naszą firmą większej ilości osób, a z drugiej robimy również coś dobrego dla lokalnej społeczności – na przykład sponsorujemy drużynę czy wspieramy inną inicjatywę.

Ciekawe przykłady strategii firm – Orbis

Orbis jest kolejnym bardzo dobrym przykładem na to, jak dbając o pracowników możemy zjednać sobie klientów. W tym przypadku mamy dodatkowo do czynienia także z badaniem satysfakcji pracowników, które firma regularnie sprawdza przez badania i ankiety. Dodatkowo Orbis bada również zaangażowanie swoich pracowników, co pozwala jasno wskazać, jak duża liczba z nich jest zadowolona z tego, gdzie pracuje. Jeżeli interesuje cię ustalenie podobnej strategii biznesowej, agencja marketingowa Harbingers.io jest miejscem w które warto zajrzeć.