
Klienci opuszczają galerie handlowe. Dyskonty i e-commerce wygrywają walkę o portfele Polaków
W styczniu i lutym br. galerie i centra handlowe straciły 7% klientów rdr. Do tego liczba wizyt spadła o 17% rdr. Częstotliwość odwiedzania tych obiektów zmniejszyła się o 11% rdr. Ponadto czas wizyt uległ skróceniu o 3% rdr. Tak wynika z obserwacji zachowań ponad 1,3 mln konsumentów w przeszło 710 tego typu placówkach. Spadki mogą być tym dotkliwsze, że dotyczą okresu zimowych wyprzedaży. Eksperci wymieniają głównych „winowajców” ww. sytuacji. Wyjaśniają, że Polacy wolą zaopatrywać się w dyskontach nieżywnościowych i uniwersalnych, które ostatnio rozwijają m.in. działy odzieżowe i przemysłowe. Znawcy rynku wskazują też na rosnącą popularność e-commerce, ogólne nastroje społeczne i sytuację geopolityczną.Klienci odchodząW pierwszych dwóch miesiącach br. w galeriach i centrach handl...