sobota, 21 majaCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Projektowanie wystaw – jak udekorować witrynę sklepową

Postaw na profesjonalny projekt witryny sklepowej

Wiadomo, że projektowanie witryn sklepowych to działanie z zakresu visual merchandisingu. Atrakcyjna witryna sklepowa zachęca do wejścia do sklepu, nawet jeśli odbiorca tego nie planował. Tworzenie wystawy obejmuje dobór akcesoriów i aranżację produktów na witrynie. Dowiedzmy się, jakie materiały, dodatki przydają się w aranżacji witryny.

Dekoracje do szklanej witryny

Ponad połowa Klientów kupuje towar, który zobaczyli na witrynie. To imponujący wynik! Jednocześnie mamy tylko kilka sekund na to, aby zainteresować potencjalnego Klienta i zrobić pierwsze wrażenie. Wtedy witryna sklepowa staje się wizytówką sklepu, dlatego umieszczamy tam same perełki z kolekcji. Nie wystarczy jednak przedstawić kilka artykułów z asortymentu sklepu. Potrzebujemy stworzyć wciągającą historię do konkretnego produktu. Obecnie sklepy prześcigają się w tworzeniu historii na szklanych witrynach. Widać to zwłaszcza w witrynach sklepów odzieżowych i wyposażenia wnętrz.

Skąd czerpać inspiracje do tworzenia witryn? Użyjmy własnej kreatywności, śledźmy trendy w sieci, podglądajmy działania konkurencji (jednak nie kopiujmy ich). Przykładowo w okresie letnim możemy stworzyć  witryny sklepowe nawiązujące do wakacji. Z pewnością witryna sklepowa przywoła wtedy u przechodniów miłe wspomnienia. Wywołanie pozytywnych emocji zachęci do wejścia do sklepu. Stwórzmy historię na witrynie sklepowej, pokazując sposoby spędzania wolnego czasu.

Akcesoria do tworzenia wystaw sklepowych

Przy tworzeniu historii na witrynie pamiętajmy o dodatkach. To właśnie one sprawiają, że opowiadana historia staje się wiarygodna.

Oto przykłady dodatków, których możemy użyć do konkretnych motywów:

– Letnia wycieczka – plecaki, buty sportowe, okulary przeciwsłoneczne.

– Piknik – koce, koszyki na jedzenie, sztuczne owoce i warzywa, kolorowe szklanki, bidony. Stwórzmy koszyk pełen smacznych, kolorowych przekąsek.

– Sport – piłki, rakiety, ciężarki, deskorolki, wrotki, kaski, maty do ćwiczeń, rękawice bokserskie. Mamy do wyboru cały wachlarz akcesoriów. Manekiny sklepowe ustawmy w różnych pozach, które imitują ruch człowieka. Motyw sportu pasuje nie tylko do sklepów sportowych, ale i odzieżowych.

– Plaża – kapelusze słomkowe, okulary przeciwsłoneczne, klapki, wiaderka, torby plażowe, kolorowe parasole, rośliny, kamienie.

W dekoracji wystawy pomogą nam akcesoria imitujące żywność. Mogą być to gotowe zestawy sztucznych owoców i warzyw. Dostępne są też pojedyncze atrapy, takie jak jabłko, ananas, donut czy bochenek chleba. Stworzymy z nich własną kompozycję – na przykład umieszczając atrapy w koszyku piknikowym z technorattanu. Sztuczna żywność przyda nam się także do wystroju wystawy z okazji różnych świąt. Do ozdoby witryny z okazji Halloween użyjmy sztucznych dyni i warkoczy czosnku. Dekoracje świąteczne witryny sklepowej obejmują na przykład jabłka, pomarańcze czy drzewko cytrynowe.

Jeśli chcemy pokazać biżuterię, przydatne będą ekspozytory. Są to stojaki na naszyjniki, bransoletki, zegarki. Dzięki podwyższeniu wyeksponujemy lśniące ozdoby tak, aby były dobrze widoczne. Podobną funkcję pełnią stojaki na buty, które sprawiają, że obuwie prezentuje się o wiele lepiej niż położone płasko.

Podczas aranżacji witryn zawieszamy banery i ozdoby na szynie, poprawiamy ułożenie ubrań na manekinach umieszczonych na podestach, elementy tworzące tło witryn. Dlatego też przy pracy przyda nam się niewielka drabina (na przykład dwuschodkowa) oraz kij teleskopowy.