środa, 18 majaCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Analiza słów kluczowych – dlaczego jest tak ważna?

Każdy, kto choć w minimalnym stopniu prowadzi swój biznes przez Internet słyszał o frazach i słowach kluczowych. Wiele osób nie docenia jednak ich ogromnego znaczenia dla generowania ruchu na stronie internetowej lub w sklepie online. 

Na czym polega dobór słów kluczowych?

Jakie znaczenie ma analiza słów kluczowych?

Na czym polega dobór słów kluczowych?

Słowa kluczowe to hasło, którym posługuje się użytkownik wyszukiwarki internetowej poszukujący informacji na temat konkretnego produktu czy usługi. Dobór odpowiednich słów kluczowych i ich umiejętne wprowadzenie do tekstów umieszczanych na stronie internetowej, w opisach usług czy produktów, a także w meta danych dotyczących samej strony warunkuje widoczność twojej witryny dla wyszukiwarek. Najprościej rzecz ujmując, słowa kluczowe to wskazówki, które informują wyszukiwarkę, czemu poświęcone są materiały zamieszczone na twojej stronie. Im lepiej dobierasz słowa kluczowe pod pytania, jakie wyszukiwarkom zadają twoim potencjalni klienci, tym większa szansa, że np. Google zaproponuje wysoko na liście wyników właśnie twoją witrynę. Wprowadzanie słów kluczowych to kluczowy element prezentacji własnej oferty, a także tworzenie czegoś w rodzaju instrukcji dla użytkownika, informującej o tym, jakie informacje może pozyskać na twojej stronie. 

Jakie znaczenie ma analiza słów kluczowych?

Google udostępnia kilka darmowych narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych, na rynku dostępnych jest także wiele dobrych i rozbudowanych płatnych narzędzi do tego celu. Nie wystarczy jednak sama lista fraz. Kluczowa jest analiza słów kluczowych:

  • wskazanie frazy głównej najlepiej odpowiadającej temu, co chcesz zaprezentować – nie zawsze fraza najszersza będzie najlepsza, ponieważ jest najbardziej ogólna i wiele innych podmiotów również z niej korzysta, co utrudnia dobre wypozycjonowanie się z jej pomocą; dobrym rozwiązaniem jest z reguły kombinacja frazy głównej ze szczegółowym dookreśleniem, 
  • zwrócenie uwagi na formuły pytań, jakie towarzyszą słowom kluczowym; według algorytmu BERT obowiązujące obecnie w wyszukiwarkach Google, coraz bardziej premiowane przez roboty indeksujące jest tworzenie odpowiedzi na konkretnego rodzaju pytania zadawane przez użytkowników;
  • ustalenie synonimów i fraz pokrewnych – jeszcze do niedawna panowało przekonanie, że im więcej razy w tekście pojawi się główna fraza w nieodmienionej, podstawowej wersji tym lepiej; obecnie tendencja jest zupełnie odmienna, roboty coraz lepiej rozpoznają jakość tekstu i wcale nie faworyzują tych, w których w każdym zdaniu znajduje się słowo kluczowe, premiują za to odmianę słów kluczowych, stosowanie synonimów, zamienników, odpowiednie nasycenie tekstu frazami, którego nie można jednak mylić z sztucznym i nienaturalnym powtarzaniem ich bez uzasadnienia.