niedziela, 25 wrześniaCodzienne Wiadomości Biznesowe
Shadow

Dobra fotografia produktowa dźwignią handlu internetowego

Wielu z nas wychodzi z założenia, że wystarczy mieć dobrą stronę internetową, czy też wysokiej jakości produkty, a już będziemy w stanie odnosić sukcesy w sieci. Jednak nic bardziej mylnego, bo jak się okazuje, bez dobrego zdjęcia swoich produktów nic nie jesteśmy w stanie zdziałać! Dlaczego tak się dzieje? Jak zapewnić sobie sukces w sieci? Na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedzi w poniższym tekście, więc zachęcamy do krótkiej lektury!

Dlaczego dobre zdjęcie produktów jest tak ważne?

W realu zwykle skupiamy się na tych produktach, które nam się podobają wizualnie, ale w tym przypadku możemy je też przymierzyć, dotknąć, czy nawet sprawdzić dokładny skład na metce. Robienie zakupów w sieci wygląda trochę inaczej. Tutaj zwykle decyzja opiera się na opisie sprzedawcy oraz na zdjęciach produktów czyli tzw. packshoty. Im są one bardziej dokładne i ciekawsze, tym możemy być pewni, że klient chętniej zdecyduje się na zakup.

Oczywiście nie mówimy tylko o rzeczach na półkach, czy na wieszakach. Jeśli w grę wchodzi sprzedaż obuwia, odzieży, galanterii, czy innych dodatków, to warto też pomyśleć o zdjęciach, w których udział będą brały modelki, czy modele. Im lepiej dana sesja wypadnie, tym lepiej uda nam się zaprezentować to, co posiadamy, a to przełoży się również na sprzedaż, czy zainteresowanie naszymi produktami.

Oczywiście to nie wszystko. Musimy również pamiętać o tym, że w sieci handel ma się świetnie, a to oznacza sporą konkurencję, z którą także trzeba się zmierzyć. Dlatego dobry produkt, ciekawy opis produktu, czy ładne zdjęcia to za mało, by odnieść sukces. Trzeba jeszcze sprawić, że to właśnie nasze produkty przyciągnąć wzrok i wyróżnią się na tle innych, które oferowane są w sieci i w tym pomoże właśnie dobra fotografia reklamowa inaczej zwana fotografią produktową.

Fajnie opracowana koncepcja sprawi, że cała konkurencja przestanie się liczyć, bo to właśnie ze swoimi produktami wzbudzimy sensację. Jeśli do tego dołączymy inne działania, w tym pozycjonowanie swojej witryny, czy na marketing w mediach społecznościowych, to możemy być pewni, że sukces mamy w kieszenie.

Jak w takim razie zapewnić sobie dobre zdjęcia produktów?

Jak już zdążyliśmy wspomnieć, kluczem do sukcesu będzie odpowiedni pomysł na zdjęcia, ale nie tylko, ponieważ musimy mieć też pomysł na cały biznes, który prowadzimy w sieci. Liczy się spójność z naszą marką, więc wszystkie działania zawsze powinny być przez nas bardzo dokładnie przeanalizowane. Jeśli nie jesteśmy w stanie samodzielnie czegoś wymyślić, to warto też pamiętać, że na rynku działają osoby, które dysponują odpowiednią wiedzą, czy praktyką, więc na pewno będą w stanie wesprzeć nas w tych działaniach.

Nie bez znaczenia pozostaje również to, kto zajmie się robieniem zdjęć oferowanych przez nas produktów. Fotografie, które wykorzystamy do prezentacji produktów, powinny być nie tylko estetyczne, ale również podkreślać zalety danych produktów. Liczy się tutaj też jakość obrazu oraz jego rozdzielczość. Dlatego na pewno nad tym zadaniem powinien czuwać ktoś, kto ma doświadczeniem. Odpowiednim wyborem będzie oczywiście fotograf, który specjalizuje się w fotografii produktowej.